Dagens lunch

Efter ett klagomål från Sara att min smoothie igår inte var fulländad så gjorde jag ett tappert försök att få till en BRA lunch idag.


Kycklinggryta med svamp, lök och bacon. Till det: sötpotatis och morötter som legat i ugnen, sallad och några nötter. Är jag på rätt väg nu, Sara?

Kycklinggrytan ser inte alls trevlig ut, men den var helt fantastisk! Improvisation som vanligt, följer aldrig recept om jag inte bakar. Gör alltid många portioner så jag slipper laga mat varje dag. Det är inte riktigt min grej om man säger som så. Här kommer ett ungefärligt recept.

900 g kycklingfilé
1 burk kokosmjölk
1 paket bacon
1,5 gul lök
Ca 100-150 g svamp
Lite currypasta
Kryddade kycklingen med: Salt, vitpeppar, cayenepeppar, curry och paprikapulver.

Stek kycklingfilén tills den nästan är klar och stek under tiden upp löken och svampen tills löken är mjuk. Stek därefter upp baconen och häll sedan i allt bland kycklingen och i med kokosmjölken och lite currypasta. Låt det puttra ett tag och sedan är det klart!

Kommentarer
Postat av: I min lilla lilla värld

SÅ ska det ut!!


Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0