Den där maten..

Grillfesten i lördags tog hårt på mig. För mycket alkohol och för mycket icke-paleo. Jag vräkte i mig bokstavligt talat. Kladdkaka, glass, grädde, banan, bilar, chips, baconsnacks, milkshake. Ja ni ser... Behöver jag ens säga att hela min mage har varit i uppror sedan jag vaknade igår? Och en halv minipizza och cola till frukost ovanpå det. (En glutenfri sådan visserligen).

Som jag längtat efter mina rutiner. Ordentlig mat utan gluten och mejeriprodukter. Jag är så glad att jag hakade på Paleo-challengen för nu kan jag inte äta gotte utan att må fruktansvärt dåligt. Och det är verkligen inte värt att må så efteråt. Absolut inte. Så äntligen håller jag på att kommer över mitt enorma godis-begär. Jag nöjer mig med mörk choklad och sorbé som mitt godis.


Dagens sena lunch. 1 kycklingfilé, 2 potatisar, vitkål stekt tillsammans med morötter, rödlök, vitlök och ett ägg. Och så lite olja på det!

Imorgon är challengen slut. Men jag fortsätter som om ingenting har hänt. Ska dock skärpa mig ännu mer med maten. I fredags pratade jag och Sara lite Paleo och jag har nu insett att min älskade bananpannkaka inte kan intas 3 gånger om dagen. Inte om jag vill ha fram magrutor. Dessutom ska jag minska på mitt intag av nötter. Jag äter alldeles för mycket. Så lite ändring ska det bli framöver. Jag kör fullt ös på obestämd tid och hoppas att de där rutorna har hittat fram till augusti i alla fall (jättegärna ännu tidigare).            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0