Jag som trodde att jag hade självdiciplin...

Gick upp kl 05:00 idag för att hinna äta frukost och göra mig iordning för att sedan vara på knutpunkten kl 06. Jobb för Back-Up event mellan 06-09 där det var utdelning av tidningar och påskägg. Otroligt kallt och inte alls speciellt pigg. Men det var bara att bita ihop för att sedan köra direkt till skolan och skriva prov... Eller test var det snarare. Det gick....



Inte så bra nej. Fick så dåligt samvete att jag var tvungen att skriva ett litet meddelande till läraren. Det slutade med att vi som kände att vi inte var nöjda fick sätta oss ner och diskutera och kolla i våra böcker för att komplettera de frågor vi inte kunde. Efter det kände jag mig stensäker på allt! 
Hade jag bara pluggat så hade jag fixat det... Men jag vet inte vad som hänt med min planering den senaste veckan. Urkass är vad den är och det är skärpning som gäller för min del. Låg i sängen vid kl 23 igår och skulle börja plugga. Javisst, det gick ju åt h*vete. Trött som bara den efter att ha sovit 4 timmar natten innan och sedan tanken på att klockan skulle ringa kl 05 imorse gjorde att jag struntade i det och prioriterade sömn. Man lär sig av sina misstag (ibland).

Nu är jag "ledig" en vecka. Har en inlämning att göra och sedan ska jag läsa på om medicinsk terminologi och farmakologi. Det enda jag vet är att det handlar om läkemedel, så lite plugg blir det. Så det ska jag göra under denna veckan. Det är ganska lugnt, så mycket träning hinner jag med andra ord att få in!

Nu väntar storstädning. Har varit alldeles för slapp och har nu inte städat på 1,5-2 veckor så här är grisigt! Pedanten i mig börjar vakna nu, så nu ska det saneras. Kevin tar tvätten idag och jag tar städningen. Perfekt fördelning. Han får inte städa. Knappt. För jag får ändå göra om det igen så jag gör det mer än gärna så får jag det som jag vill!

Och inställd träning idag. Mina knä gör mig frustrerad. Har ont mer eller mindre hela tiden och när jag går upp och ner i trappor gör det extremt ont. Kan inte sätta mig på huk utan att få jätteont och kommer knappt upp när jag satt mig ner. Tur jag ska till sjukgymnasten imorgon för så här kan jag inte ha det. Är bara orolig att jag får träningsförbud... Det är det värsta som kan hända just nu!

Kommentarer
Postat av: Elinor

Snuttan, du har dålig planering på facebook också. Har du sett mitt meddelande? Jag vill göra planer med dig ju.

2012-04-04 @ 15:40:29
URL: http://ohelinor.blogg.se/
Postat av: Elinor

Snuttan, du har dålig planering på facebook också. Har du sett mitt meddelande? Jag vill göra planer med dig ju.

2012-04-04 @ 15:40:29
URL: http://ohelinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0