Nära-döden-upplevelse

Vaknade till snö och tanken av att gå ut och träna i detta fick mig att dö lite inombords. Men det finns inget väder som stoppar mig från att träna Crossfit.
Tur att jag inte visste dagens pass innan för då hade jag nog seriöst stannat hemma. Det var inte av denna värld!

Dagens WOD:

* 50 Pull-Ups
* 10 Burpees
* 40 Pull-Ups
* 20 Burpees
* 30 Pull-Ups
* 30 Burpees
* 20 Pull-Ups
* 40 Burpees
* 10 Pull-Ups
* 50 Burpees

Min tid: 33:01

Jag hade verkligen ingen energi överhuvudtaget. Har nog aldrig varit så orkelös på ett pass. MER frukost är lösningen. En fjuttig bananpannkaka gör ingen nytta för sådana här tuffa pass. Men jag är glad att jag överlevde överhuvudtaget.
Det kändes inte så när Jakob sa att vi totalt gjort 150 Pull-ups och 150 burpees efter detta passet. Det var det sista jag ville höra när jag bara gjort knappt 60 st av burpeesarna och höll på att trilla ihop.

 
Överlever man ett sånt här pass så överlever man nog bannemej allt!

Nu sitter jag och laddar med sen lunch så jag är hyfsat mätt till påskmiddagen i eftermiddag/kväll. Visserligen blir det lax och potatis denna påsken. Perfekt för mig. Såsen hoppar jag men lax ska jag trycka i mig och en och annan potatis också.

Min kombo är nog den äckligaste! Bananpannkaka med nötter i och bär och kokos ovanpå. Och en burk tonfisk till det. Vad gör man inte för lite protein?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Innan jag glömmer- var köpte ni eran nya säng? är ni nöjda? jag ska absolut ha en NY säng nu när jag flyttar, vi har sovit i urusla nerlegade gamla madrasser i flera år så nu får det räcka, nu vill jag ha en skön säng! det finns ju miljoner modeller och sorter dock :S



puh, jag känner mig som världens träskpadda när jag läser om dina mördarpass!!! jag har väl gett upp mer eller mindre, det funkar inte med nåt nu, jag äter urdåligt och orkar verkligen inte träna. egentligen är det den jäkla uppsatsen som ställer till det mest, jag måste sätta mig och plugga när barnen har somnat vilket aldrig blir före kl.22 och då är jag såklart jättetrött... sitter uppe länge och är trött hela nästa dag också. ingen ork till träning, ingen ork att kämpa med maten. total katastrof, men jag har satt 7 maj som startdatum för en ny satsning. ingen utmaning utan en satsning att komma i så bra form som bara är möjligt till midnattsloppet. allt är rätt tungt nu, det går inte att få in allt. jag får så dåligt samvete för att jag inte tränar, och ännu mer av att läsa om hur alla svettas och kämpar :( jag är nog slut som artist för tillfället :S



hur känns det efter en vecka paleo? det låter lite för komplicerat för att passa mig men som sagt, ska bli riktigt spännande att höra en utvärdering av detta sen, om du är nöjd efteråt så kanske jag testar sen från 7 maj :)



hade jag haft någon som pushade hade jag såklart orkat mer. men nu har jag ju ingen som gör det, så då blir det inte mycket med det ;) ska tvinga med min pappa ut och springa sen iallafall. han berättade igår att han hade sprungit en mil, hyfsad tid tyckte han, 50 min. hyfsat?! han ska få dra upp mitt tempo!!! hans pb på 10 km är 34 min så han var rysligt snabb en gång i tiden.



du kommer utan tvekan fixa springtime på max 55 min. så jäkla uthållig som du har blivit nu så kommer du ha sprungit klart hur fort som helst. håller tummarna för att knäna är bättre!!



hmm känner nu att ett halvt paket glass inte var helt smart, min mage gör uppror. illa. ingen träning idag heller. jag kapitulerar tillfälligt och laddar och hoppas jag kan köra på som aldrig förr när vi har flyttat. ha en trevlig påskhelg! kramar

2012-04-07 @ 16:55:11
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0