Promenad och Springtime

Jag mådde inge vidare när jag vaknade imorse. En vinflaska och 2½ cider satte sina spår... Dricker väldigt väldigt sällan och har inte druckit så här mycket på nästan 8 månader. Det dröjer väl lika många månader innan det händer igen...

Träning var uteslutet och vilodag var inplanerad. Men nu ikväll fick jag myror i brallan och ville ut och gå i mina fivefingers. Sagt och gjort. 7 km fick jag ihop. Provade att springa en bit också, fantastisk känsla. Ska springa midnattsloppet i dem kan jag säga.


Riktigt mysväder!

Tog en paus i barnens skog och satt på en bänk och solade lite. Efter en halvtimme blev det alldeles för kallt så jag traskade hemåt. Dessa promenader är nästan höjdpunkten på dagen. Jag njuter egentid och lyssnar på hög musik. Värdefull tid för en ensamvarg som mig. Motion på köpet - kan inte bli bättre!

När jag kom hem låg detta i brevlådan...


Springtime nästa lördag och jag är tokladdad! Kanske tecken på nummerlappen att jag ska i mål under 55 min... Får jag välja ska jag i mål under 50 min, men jag måste tänka realistiskt. Det blir min första mil någonsin men jag har höga krav på mig själv. Under 55 min annars springer jag en straffmil...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0