Sallad i smoothie

Första dagen med Paleo är snart avklarad och det har gått precis så bra som jag förväntat mig. Var dock inte alls sugen på någon middag ikväll, åt en bra lunch så jag körde ihop en smoothie istället. Men den blev så tjock att jag fick äta den med sked.

* 2 ägg
* 1 stor banan
* ca 1 msk solroskärnor
* ca 1½ tsk kokosflingor
* Lite sallad
* Frysta bär



Ja, jag är inte direkt kräsen. Jag slänger i lite allt möjligt i mina smoothies. Den där salladen smakade jag inte ens så lite mer kan jag nog ha i nästa gång. Var bara tvungen att prova. Avokado är också gott att ha i. Jag slänger i så mycket bra grejer jag kan komma på så slipper jag äta det "vanligt". Har nämligen kommit in i en ny period där jag tycker att det är jobbigt att äta. Hade det funnits tabletter som gett mig allt jag behövt så hade jag gärna ätit sådana just nu.

Har haft en jobbig period nu ett tag, men jag har klarat maten bra tack och lov. Träningen har räddat mig. Träning är ren lycka för mig. Då fokuserar jag bara på det och kan lägga alla andra problem åt sidan! Men nu känner jag att mitt liv håller på att reda ut sig så nu hoppas jag att jag får min aptit tillbaka. För när jag väl äter, ja då finns det inget stopp.

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Skönt att höra att det är på rätt väg. Du vet ju hur viktigt det är med mat!

Postat av: i min lilla lilla värld

Förresten SALLAD???? Du e ju bara så jäkla härlig alltså. Fan.. Jag gillar dig


Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0