Invigning av mina fivefingers

Det var en riktigt rolig kväll igår! Snez har min kamera med alla bilder och den får jag inte förrän imorgon så jag avvaktar att berätta om gårkvällen tills imorgon.

Igår hämtade jag ut ett fantastiskt paket efter skolan som jag längtat efter!



Råkade hitta Addnature's hemsida i onsdags och fick syn på fivefingersen jag kollade på på Naturkompaniet för 795:- istället för 1100:-. Jag klickade hem dem direkt utan att tveka! Blixtsnabb leverans, fraktfritt och fria returer. Kan det bli bättre?


Var ju tvungen att inviga dem igår. Världens skönaste skor och bästa frihetskänslan någonsin!

Jag bad Jakob att ge mig en WOD jag skulle köra. När jag är på gymmet själv är det lätt att jag latar mig lite så jag behövde något att bita i. Och det fick jag.


Bytade plats på antalet pull-ups och dips. 25 pull-ups och 50 dips blev det istället.

Pull-upsen gjorde jag allihop i det smalaste bandet. Fy sören för smärtan i händerna säger jag bara... Det sved! Push-press (axelpress med stång) körde jag med 20 kg's stång. Jag har mesat med 15 kg innan. Men nu är det styrka jag vill ha ut och jag försöker att strunta fullständigt i klockan. Det får ta sin tid. Men 50 st satte jag. Det tog sin lilla tid. Och alla push-ups på tå såklart. Jag kör alltför ofta på knä för att det är lättare. Såklart. Men jag ska sluta med det och köra på tå tills jag stupar.



Min tid: 19:32

Men lite till hade jag att ge. Så jag körde en liten mini WOD också.

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 av:

Push-ups på tå
Dips

Min tid: 03:45

Sedan var jag slutkörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0