4 veckor praktik framför mig



Nu har jag varit på min praktikplats och hämtat mitt schema. Hade dock fått en vecka för mycket såg jag nu när jag kom hem så det får jag säga till om imorgon. Hyfsade tider, den enda ångesten är att jag kommer missa Crossfit 1 lördag och 2 söndagar... Och lite ångest över att praktisera en helg.. Men men, det är ju så verkligheten är inom vården så det är bara att acceptera! Förövrigt kändes det bra, härliga människor som jobbar där så fastän inte äldrevården är det jag vill jobba inom så tror jag ändå jag kommer ha roligt dessa veckor och lära mig massor med nya grejer. Att lära sig nytt är alltid roligt, så jag får se detta som att jag blir en erfarenhet rikare!

Jag passade på att handla innan jag körde hem. Kevin tar bilen med sig till Branäs på onsdag eftermiddag och är borta till söndag så jag kommer vara riktigt handikappad. Mest orolig är jag för lördag då jag ska praktisera 15-21. Ingen bil innebär cykel. Kl 21 innebär mörkt = jag är livrädd! Jag tror jag cyklar en riktig omväg hem. Istället för ca 2 km blir det nog 5 km. Men så får det bli, tunnlar + kvällstid + ingen hemma som kan rädda mig - aldrig i livet!

Nu ska jag låta min kesella smälta lite sen ska jag till gymmet för att jogga 40 min. Måste komma igång ordentligt med löpningen om jag ska fixa en bra tid på Springtime den 5 maj. Det får bli dagens enda träning, någon styrka fixar jag inte. Har ont i precis hela överkroppen och imorgon tänkte jag köra ett Crossfitpass så jag vilar överkroppen idag. Benen får jobba istället!

Kommentarer
Postat av: Fia

Kul med praktik! Men är den inte på heltid?

Lycka till och många kramar

2012-02-27 @ 17:08:51
Postat av: Paulina

Sv: Nepp! 75%, resterande 25% är det plugga som gäller. Tack för lycka "tillet". Kramar

2012-02-27 @ 17:12:35
URL: http://pauislife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0