Frågemaja

Nu har halva dagen gått och jag har gjort allt annat än vad jag borde. Har rensat bland mina papper som står i min tidskriftssamlare (var nära på att gå igenom Kevins också, men något får karln fanimej göra själv) och slängt och sorterat och satt in viktiga papper i mina plastfickor. Städat undan har jag också gjort. Inte nog med det så fick jag för mig att placera om grejerna i tv-bänken så jag har flyttat hyllor inne i lådorna och grejer. Men nu får det vara nog, nu behöver jag komma igång med pluggningen!


Nu väntar 9 sidor om matspjälkningsorganen. Bara att läsa på och anteckna så jag är påläst tills imorgon och kan ställa alla mina 100 frågor. Det kanske ni inte visste, jag är en RIKTIG frågenisse. Jag frågar om allt jag inte förstår och lite till. Har alltid gjort. Har många gånger fått suckar från klasskamrater för att jag är så "trög". Men jag måste få saker förklarat på ett enkelt och logiskt sätt för att det ska fastna.

Jag gick i montessoriskola från 6-års till 6an och sedan en montessoriinriktad högstadieskola. Så jag har alltid fått lära mig genom praktik. Exempelvis matte genom att räkna på kulram, räkna kottar i skogen osv. Att hela tiden SE det jag gör, inte bara som en text utan något jag kan ta på. Detta är utan tvekan det bästa lärsättet! I alla fall för mig. Ojoj, nu gled jag iväg lite. Men nu vet ni det också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0