Framsteg!

WHOPPA vilken onyttig dag det har blivit för min del.

V.6 i challengen

Frukosten blev som alltid, alldeles perfekt. Det är en fast rutin som jag aldrig rubbar. Lunchen blev också bra. Men sen... Då satte det fart. Efter 3 timmars jobb var jag vrålhungrig och med oss till Kevins kusin hade vi "chokladterapi"-kakor från Bageriets bästa (Göteborskex). 3 sådana kakor blev min mellis. Nu ikväll klämde jag i mig en saffransbulle med vanilj (en ganska stor sådan), en påse less fat popcorn, lite mörk choklad och sist men inte minst ett mars...

Ja ni, det blev ju en hel del mer än jag räknat med! Mitt mål är INGET lösgodis, men resten kan jag inte vara så hård med, då faller allt och jag kommer tröstäta. Så även om jag inte ska äta kakor och något annat sött än mörk choklad så är det inte hela världen sålänge jag fixar att hålla mig ifrån godiset...
Men, det bästa är att jag för första gången på LÄÄÄÄNGE (mååånga månader) inte har dåligt samvete och ångrar mig. Jag njöt. Något så in i helvete (ursäkta). Och det känns så jäkla bra! Jag är stolt. Det är ju så det ska kännas annars är det ju sjukt onödigt att stoppa i sig så mycket.

Så det var denna helgens dos. Imorgon kör jag på som vanligt igen. Tar med mig en banan och lite vindruvor till svärföräldrarna imorgon när det är dags för Bingolotto. Annars kanske jag hamnar i godisfällan..


En helt opassande bild till texten, men så här ser det oftast ut nu för tiden. Man får inte ha något ifred. Denna lille godbit är så nyfiken. Han ska vara med ÖVERALLT, hela tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0