Träningsfläckar

Första dagen på praktiken idag. 7-13.30. Ställde klockan på 5.55 (FEM!) och höll på att dö när jag insåg att jag var tvungen att gå upp. Kanske får skippa Big Brother på kvällarna så jag orkar gå upp. Det var faktiskt kul idag. Jag som sagt att jag är så äckelmagad fick en helt annan bild av äldrevården idag. Så goa tanterna och gubbarna är! Det kommer bli roliga och givande 4 veckor. Men de tidiga mornarna (börjar 6.45 på söndag) kommer jag aldrig vänja mig vid. Fyyy vad jag avskyr det!

Vaknade idag med lite fler blåmärken. De där burpeesarna jag kört många av de senaste dagarna har satt sina spår! Även thrusters med kettlebell har lämnat blåmärke efter sig.



Tur det inte är sommar så man visar benen. De ser hemska ut! Antar att det bara blir värre... Men det är det värt.

Idag tar jag en välförtjänt vilodag fastän jag är sugen på milen i Pålsjö i detta fina vädret. Men jag har ont i precis HELA överkroppen och har muskelspänningar i hela axelpartiet så jag passar på att vila. Imorgon åker Kevin till Branäs direkt efter jobb vid 16-tiden så jag får ju fördriva tiden på något sätt så det blir nog en runda till Filborna då. Jogging på bandet MÅSTE bli av denna veckan, går det inte imorgon så kör jag på intervaller á la Sara.


Kommentarer
Postat av: Rosahjärtan

Just nu när jag föräldraledig pluggar jag på distans & bygger på min utbildning, har enhetschef i sikte inom några år...



Just nu känner jag mig nöjd viktmässigt & skulle mest vilja byta lite fett mot muskler. Lunchen idag blev annorlunda då jag var bedövad i munnen efter tandläkarbesök.

2012-02-28 @ 15:31:00
URL: http://rosahjartans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0