Vad jag äter under en vecka: Måndag

V.7 i challengen

Såja, då var denna dagen slut. Alla mål är dokumenterade så nu kör vi! Kl 9.30 åt jag frukost som blev fiberhavregrynsgröt med 1 kläckt ägg i, hallon, blåbär och kanel. 3 st fiberknäcke med leverpastej och gurka. Ett stort glas vatten och en kopp grönt te.



Lunch kl 12.30. Idag gjorde jag något jag aldrig testat förut. Vi fick smaka något liknande när vi var på Maxi för några veckor sedan. 250 g broccoli mixat med pesto. Efteråt blandade jag i en STOR klick lättkesella för att det skulle bli lite krämigt. Kokade fullkornspasta, stekte strimlad skinka i olja och sedan tjoffade jag ihop det.



Mellanmål kl 16.00. Ca 200 g lättkesella blandat med ca ½ msk kakao och en skivad banan.



Jag var fortfarande hungrig efter detta, så kl 16.30 åt jag ett äpple som jag delade i klyftor.



Middag kl 19.45. Äckligaste jag ätit på länge. En totalt misslyckad sallad. Sallad, tomat, gurka, torrstekt vitkål, avokado, mozzarella, bönblandning och dressing gjord på olja, vatten, italiensk dressing (pulver) och lite rödvinsvinäger. Ett stort glas mjölk till det. Jag kunde inte ens äta upp allt. Men jag blev mätt av det jag åt.



Också självklart kvällsmellis. Kl 21.20 åt jag ca 220 g lättkesella blandat med lite fun light jordgubb och lite naturella nötter och några jumborussin och ringlad honung över.



Detta är vad jag ätit idag. + 2 vindruvor om jag ska vara petig. Jag dricker mycket vatten utspritt över hela dagen. Även en kopp te till under dagen. Så oftast blir det 2-3 koppar te om dagen och 3-4 liter vatten. Har ni några frågor så bara fråga!

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Nu börjar det likna något bruden!!! Får jag säga mitt så är det ett perfekt upplägg. Jag vet dock hur petig du är med kolisar efter lunch så tänk på bananen (perfekt efter träning). Sen skulle jag nog önska lite mer protein till middagen. Du måste ju ladda inför morgondagens pass =)



Förresten. Grattis till Crossfit grejen. Så klart du ska ställa upp!!!

Postat av: Lotta

Den där pastan med broccoli och pesto såg riktigt god ut, det ska jag testa någon dag i veckan! har pesto i kylskåpet som jag inte vet vad jag ska göra med. Om den inte har möglat bort ska jag använda den nu :p idag blir det tonfisk med bulgur och rotfrukter till lunch hade jag tänkt, men då får gärna Samuel vakna snart så vi kan gå ner och köpa grönsaker.



jag ser inte bra ut i baddräkt, haha. den baddräkten jag har använde jag när jag var gravid med Samuel och vägde 10 kg, jag töjde ut den lite fint över magen också så det hänger nog rätt bra överallt nu kan jag tänka mig. sen är jag ju tyvärr tuttlös också och det är INTE snyggt i baddräkt :( sen är de så fjantiga här så man faktiskt inte får ha bikini i badhuset... det är tvång på badmössa och simglasögon också så man får sketsnygga märken efteråt :p men, jag ska prova baddräkten sen faktiskt för både ryggen och höften känns så där efter morgonens intervaller/jogg.



lätt styrketräning med många reps är bra som variation tycker jag! har träningsvärk i biceps efter gårdagens tabata, och rumpan efter alla ass burners. bra!



men du, GRYMT kul med crossfit-tävling!! det kommer passa dig perfekt, du har ju det där lilla extra som krävs (som jag inte har för blir det jobbigt så slutar jag hellre, haha). sätt inte för höga krav på dig själv bara så du blir missnöjd, ta det lugnt och kämpa på så kommer resultaten när du minst anar det!



jag ska anmäla mig till midnattsloppet när csn kommer den här månaden, så är det gjort. då har jag ett halvår på mig att träna. eller snarare, att hålla igång träningen, det känns som ett bra mål att se fram emot. ser fram emot att se dig där också, det räknar jag med, även fast jag får nöja mig med att se ryggen under loppet, hihi.



jag handlar inte på lidl så ofta eftersom det är en bit bort men ibland så, det är kul med lite annat, alla mataffärer är likadana här. igår laddade jag upp med valnötter, hasselnötter, russin och grovt bröd. och en burk kesella :) inga svenska produkter i vanliga fall, en gång förra året hade de skandinavisk vecka och sålde pepparkakor och chokladbollar, min syster var här och vi köpte ett paket med sex chokladbollar och tryckte i oss på vägen hem :D

jag ska be dig om en lista längre fram på "nyttiga saker" du brukar ha hemma så jag vet vad jag ska köpa i Sverige ;)



nä, nu får Samuel gärna vakna för jag är jättehungrig, men utan grönsaker blir det inte mycket roligt till lunch... hur går det med Jack förresten? går det bra när han är hemma ensam också? en del katter går ju runt och skriker i början när de inte är vana att vara ensamma.

ha det bra och lycka till på crossfit-dejten! :) kramar

2012-02-14 @ 13:02:57
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0