Crossfitpass

V.5 i challengen

Ps. I Crossfit använder man sig av lite andra termer för vissa övningar. Jag ska nu våga använda dessa, känner mig lite "Hej-jag-är-lite-coolare-om-jag-använder-ord-som-ingen-förstår". Men jag skriver inom parantes vad det betyder så ni som inte vet vad det är förstår vad jag menar!

I lördags var jag med Björn och Sara, mina fina Ugandavänner, på ett Crossfitpass i Pålsjö skog. Hade läst att det skulle bli en del löpning och även Kinesiska muren skulle det springas i. Lite ångest hade jag, men skam den som ger sig. Och jag visste ju att det skulle bli roligt!
Vi utgick från parkeringen och joggade 1 km som uppvärmning, efter den kilometern var vi framme vid Kinesiska muren. En långbrant backe på ca 250 m. Upp och ner AMRAP (as many rounds as possible) i 15 min. Det skulle väl inte bli allt för jobbigt tänkte jag. Men TJÌ fick jag. Jag hann med 4 varv, men gick ner 3 av varven. Fick ett fruktansvärt håll som inte gav med sig. Och jag gav mig inte jag heller, upp skulle jag fanimej inte gå, så där la jag på en extra växel och gick ner för att ladda om.

Efter detta gick vi upp till Pålsjös utegym där vi skulle köra ett tabatapass. 6 övningar i tabataform (jobba 20 sek/vila 10 sek x 8. Men vi körde bara 6). Grasshoppers (plankposition - stå på händer och tår, jobba med motsatt knä mot motsatt armbåge), dips, axelpress, burpees, squats (knäböj) och armhävningar. Vi arbetade i lag på ca 4-5 personer i varje lag (6 lag). Härligt med lite laganda och pepp!


Sara Tilling var också där och hon är flitig på att fota så jag lånar två bilder av henne. Här lyckades hon till och med få med mig, Björn och Sara på bilden.

Gänget färdigtränade!

Det var ett grymt roligt pass och helt underbart att variera träningen genom att stoppa in sådana här pass och dessutom få träna ute. Kan VARMT rekommendera er att testa. Det är gratis. Gilla CrossFit Helsingborg på Facebook så ser ni vilka pass ni kan välja bland där. Detta är nog det bästa jag gjort, TACK Sara för att du fått mig att börja träna Crossfit :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0