Favoriten



Detta är nya favoriten! Ekologiskt jordnötssmör på en naturell riskaka. Perfekt sätt att få i sig det otroligt bra fettet från jordnötssmöret. Detta och kesella med bär är storfavoriterna! Kesella äter jag varje dag. Förstår inte hur man klarar sig utan det. Fett har jag varit dålig på att få i mig, men med detta hemma är det inte svårt längre. Ett tips till er som gillar jordnötssmör och dessutom vill vara nyttiga. Köp detta! INTE Skippys eller vad det heter för det är rena rama fällan.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ah det ska jag testa! Måste köpa riskakor bara. Det finns nog inte på råris men vanliga får väl duga.



det där trädet, ska det bli en chinsstång eller? :D haha, gissar att det inte är det. klätterträd till Jack? eller är det din sambo som ska klättra?



vad härligt det lät med solsemester! jag får väl vänja mig vid tanken på lite hederlig svensk sommar resten av livet, haha. vi har mailat idag ang hotellet i Venedig och hört hur det funkar med barnen, håller tummarna nu för att det går att ta med dom för en billig slant (kanske kanske), isåfall åker vi när Oscar fyller år i slutet av mars.



idag har jag ätit apelsin och vitamintablett! har dock fortfarande rejält ont i bihålorna och huvudet, hostar och snorar... oh well... förra året var jag också mycket sjuk fram till slutet av februari, sen höll jag mig frisk ända till sommaren faktiskt, hoppas det kan bli så i år också.



när jag gick på högstadiet tror jag så konstaterade de att jag var lite sne i ryggen och att ena benet var lite kortare men det var inte så mycket så att de gjorde något åt det då, men eftersom jag alltid bara får ont i höften på ena sidan, alltid samma, så gissar jag att det har med det att göra, det låter logiskt iallafall. jag är hyfsat skev överallt tror jag :D



nej popcorn är inte frikort här... för tillfället! jag har varit rätt hård med kalorierna nu, igår grinade jag nästan för att jag tog en kopp mjölk med kakao (och en halv tesked socker) på kvällen när jag inte kunde sova för att jag hade så ont i bihålorna. det går lätt till överdrift... mitt mål är att få bort suget, att känna en sund inställning till mat, och än så länge går det ganska bra. lite popcorn förstör ju knappast en massa så det är klart det går bra. det får ju som sagt inte gå till överdrift, vi ska ju inte gå ner i vikt mer nu utan bygga muskler!



det där med att sova ordentligt är svårt... hoppas jag inte har så ont ikväll så ska jag gå och lägga mig med Guille vid 21.30, Oscar ska ut och se på fotboll. behöver ju sömnen, fast jag hade behövt plugga lite mer ikväll. passa på och sov du nu medans du kan :)



ja det är nog sista kursen jag läser nu, den håller på till 26/3. egentligen ska jag skriva uppsats också men jag vet inte hur det blir, jag kommer inte hinna till juni men jag funderar på om jag ska försöka klara det till augusti så jag får en magisterexamen till slut ändå. vi får se vad som händer framöver, och vad läraren säger, jag har mailat idag och frågat om alternativ för att skjuta upp det. man blir knappast lyckligare av en magisterexamen, men inte av en halv examen heller ;)



jag tror du kan vänta lite med milen med tanke på din rygg! vänta någon vecka eller två iallafall och kkänn hur det känns. egentligen är det väl inte distansen som är mest avgörande utan hur det känns. kätta ben du vet ;)



ja jag ska kämpa med intervaller ett tag sen när jag blir frisk, det är hemskt men om jag vill springa fortare på 5 km så är det nog bara att stå ut, lite iallafall.



ang tipsen där så tänkte jag på det som några skrev om att du fick ont i händerna! tyckte jag läste att någon skrev att det brukar gå över när man fortsätter träna. så kan det vara med annat ont också, att det går över. jag hade ju ont i knäna förut och kunde inte göra utfall för det gjorde ont men nu går det, säkert för att jag tränat upp musklerna runt knät så de orkar hålla emot bättre.



nu ska vi gå ut lite här innan vi ska hämta Guille. det känns gräsligt att det bara är onsdag idag, jag vill ha helg nuuu! men helst vill jag bli frisk...

hoppas dagen varit bra! hur gick det med den där jägarvilan ;) kramar

2012-01-18 @ 15:41:19
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0