Gårdagens benpass

V.2 i challengen

Igår hade jag fullt upp så jag hann faktiskt inte med bloggen! Det blev ett styrkepass efter skolan igår. Testade även intervaller igen efter att ha avstått från all konditionsträning (utom uppvärmning) i 8 veckor pga halsen. Det var INTE roligt kan jag säga. Har tappat extremt mycket kondition på dessa veckorna, usch. Följande träning blev det igår:

Uppvärmning: 5 min jogg 10,5 km/h.

Intervaller: 30 sek x 5 (30 sek vila mellan varje), startade på 16 km/h och höjde 0,5 efter varje, men körde dom tre sista intervallerna på 17 km/h.

* Marklyft med kettlebell 24 kg
* Step-up med axelpress/biceps (axelpress på ena benet och biceps på det andra)

* Utfall framåt med fot på BOSU
* Tricepspress med hantel 12,5 kg
* Knäböj med hopp

* Utfall bakåt
* 1 min planka

Det var gårdagens pass. Tanken var att köra fler intervaller, men jag var helt slut. Det gick bara inte. Så jag ska öka succesivt nu. Styrkan var jobbigare än jag trodde! Mina lår gör riktigt ont idag så dom fick sig en rejäl omgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0