Mat och dagens överkroppspass

V.4 i challengen

Idag går vi in i vecka 4 i challengen och det känns super änsålänge. Att ha kolhydratfritt efter lunch känns nu naturligt. I början var det tufft, men nu har jag vant mig och jag som älskar sallad äter gärna det till alla mina middagar. Luncherna går det desto sämre med. Det är en stor omställning att ha börjat skolan och planera för två mellanmål och en lunch utanför hemmet. Så idag blev det en usel lunch. 3 knäckemackor med ost och tomat på och en stor morot till det. Jag skäms. Inget protein så långt ögat kan nå... Jo ostskivorna, men hur mycket är det?! Alldels för lite.
Till middag blev det i alla fall det här:

Chili con carne med sallad med massor av olivolja på. Ja nu ska jag äta mycket olja på salladen för jag vill inte tappa mer i vikt. Har gått ner 1,5 kg sedan utmaningen började den 2 januari. Jag som vill gå upp i muskelmassa och därmed öka i vikt blir absolut inte glad av ett minus på vågen. Äta större portioner kan jag inte och mellanmål äter jag. Så jag lägger till lite kaloririka livsmedel till det jag redan äter och hoppas på bättre resultat.

Vi (ja, Kevin har provvecka på Filborna nu) kom hem från gymmet för någon timme sedan efter ett härligt pass. För min del blev det följande.

* Stångrodd
* Axelpress

* Hantelrodd
* Bicepscurl

* Skidåkaren
* Tricepspress med rep

* Superset för bålen

* Bröstpress i cc
* Bamsen i cc

Och plankor som avslutning. Armbågarna på en bosu och lyfter ett ben i taget och håller och sedan byter.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det ser jättegott ut! Och träningen låter jätterolig också snyft, jag måste äta antibiotika i 6 dagar nu så ingen träning :( crossfit låter också riktigt häftigt, att träna ute sådär hade jag velat testa, undra om det finns nåt liknande i Trollhättan/Vänersborg...



jag var och letade jeans igår utan framgång... nu hittade jag erbjudande med Lee på nätet, hade varit bra att passa på men jag vet inte vad jag har för storlek. är det 26 på dom du köpte? eller ännu mindre?



nej jag har inte testat body shops solpuder, jag har faktiskt aldrig använt solpuder, haha, vi har liksom haft tillräckligt med sol så det har inte behövts ;) men det kanske behövs i Sverige sen så man inte ser ut som ett spöke.



vad kul att ni har planer för saker ni vill göra! jag har aldrig haft några ambitioner för nånting förutom att få barn, haha. som skilsmässobarn så drömde jag alltid om att ha en egen, hel familj, aldrig nåt annat. nu har jag ju faktiskt det :) lite synd dock kanske att jag aldrig haft några ambitioner med yrke och sånt för jag hade väl haft kapacitet att bli nästan vad som helst, men finns inte motivationen så blir det ingenting!



hur går det med träningen för dig nu, hur mycket blir det per vecka ungefär?



nu ska jag kanske ta på mig här, vi får ju stanna inne idag för Guille är sjuk, det blir inte mycket gjort. bara nätshopping, haha... :S kramar!

2012-01-24 @ 11:27:12
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0