Nyttofrulle

V.1 i challengen

Det blev en sen frukost idag. Skulle först iväg och tanka bilen, lämna headset till Kevin och sen handla hem mat. Vi hade ingenting hemma efter att vi länsat kylen innan vi åkte till Sälen. Nu har jag fyllt på med nyttigheter!

Till frukost blev det fiberhavregrynsgröt i vanlig ordning, med blåbär, en äggvita och även en näve blandade fröer (psyliumfrön, havrekärnor, melonkärnor och linfrön), ett stort glas vatten, en stor kopp grönt te och en grapefrukt som jag kämpar med nu. Skvätter hejvilt kan jag meddela.


Idag blir det inget ben/rumppass på gymmet som jag planerat. Vaknade med torr hals inatt och kunde knappt svälja, imorse hade jag ont i den igen. Jag har nu gurglat varmt vatten med salt (det ska tydligen vara bra vid halsont) och har för tillfället inte ont så jag tror jag kör lite tabataintervaller här hemma. Ska köra benlyft med mina fotledsvikter och Bobs assburner hade jag tänkt. Kanske till och med kör step-up på stol så har hela rumpan fått sig en rejäl omgång.

Plankan 3x1 min om dagen var ett missförstånd. Jag är med i "Lofsans challenge"-grupp på facebook och där har det dragits igång plankan varje dag. MEN inte 3x1 min utan 3x1 min TRE GÅNGER OM DAGEN. Så alltså 9 min planka om dagen totalt. Ja, jag vill ju inte vara sämre än någon annan så det är ju bara att köra på. Plankan 9 min om dagen i 10 veckor... Det blir en utmaning i sig!

Kommentarer
Postat av: Lota

hihi ja du såg ju att jag hoppade på lofsans challenge till slut ;) vi får se hur det går men jag är väldigt peppad på att köra styrka nu iallafall. däremot känner jag mig inte alls i form för att springa på söndag... fast iofs har jag ingen barnvakt än, måste ringa imorgon... sprang 5 km imorse och det gick USELT!! ville förbättra min bästa tid, 27:14 men det gick inte, 27:30 blev det. men utan att ha ätit ordentlig frukost innan för första gången (det var ju så många som skrev där på fb att det minsann inte var nödvändigt!), och jag hade huvudvärk och var yr hela vägen så aldrig mer springa utan att ha ätit min gröt!



det är så tråkigt med skorna, idag hade jag tjockare strumpor och sulor i men det hjälpte inte, dom är för stora :( skit skit skit. ska kolla lite på rean som börjar på lördag, får väl försöka sälja dom här... så jäkla dumt för dom gamla är för små, jag får ont i fötterna. hoppas på att affärerna får fnatt och säljer ut alla löparskor jättebilligt. men inte så troligt kanske... jag ska kolla iallafall.



vad kul med ett 10km-lopp! i maj lär jag väl vara i Sverige men långt från Helsingborg, annars hade jag gärna varit med :) är det dyrt att vara med? såg att Midnattsloppet i Göteborg kostar 360 kr, tycker det var lite dyrt :S jag väntar iallafall tills jag är i Sverige, finns det platser kvar så får jag väl försöka fixa en då.



jag ska också köra två killerweeks, eller block då. och två lugnare och tre medelblock. nästa block är tänkt att vara killer! men med tung styrka och intervaller... 8 dagar av 10 kanske? och pw de andra två dagarna? hmm hoppas jag slipper bli förkyld bara. hur hårt har du tänkt träna när du har killerweek?



gaah jag blir lite avis på att du är så duktig med maten!! nu har jag klarat 3 dagar utan skräp, men det brukar jag klara. målet är en dag per block... kommer det liksom en gräns där det börjar vända och kännas bättre? jag läste om 21 dagar någonstans, kan det stämma? egentligen vill jag inte sluta äta socker helt, men däremot sluta hetsäta som jag lätt gör. eller tröstäta är det väl mer kanske. det räcker med lite choklad!



ja du efter tre dagar med plankor har jag ont i axlarna. jag tycker 3x1min TRE ggr om dagen låter lite mycket, är det verkligen nödvändigt? jag känner att jag håller mer på Olgas linje i många fall, kolla hur hon ser ut genom att bara träna korta, intensiva pass.



nu håller jag tummarna för att det dyker upp några magrutor snart! :) dom har satt upp nya träningsredskap nere i parken här, bland annat så man kan göra chins- det ska jag testa, och såna där typ ribbstolar som man kan göra magövningar med, ska också testa. det ser jättekul ut, hoppas ingen idiot kommer och förstör allt bara.



nä nu ska jag sova, planen är yoga tidigt imorgon bitti. jag är så trött på morgonen nu, det är väldans skönt med jullov alltså, men vad lat man blir... nej, imorgon är det senast 6.30 som gäller!

vad blir det för träning för dig resten av veckan?

kramar!

2012-01-03 @ 22:44:41
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0