Tabataintervaller

v.4 i challengen

Idag blev det ett tabtapass här hemma. Tanken var ben på gymmet, men för variationens skull blev det tabata istället och det kan jag ju lika gärna köra hemma. För er som inte vet vad tabata är så är det intervaller 20/10 x8. Man jobbar 20 sek, vilar 10 och upprepar detta 8 gånger. Det blir totalt 4 min effektiv träning per övning. Dessa intervaller kan man köra både på löpband, med egen kroppsvikt och med hantlar eller vad man nu vill. Mitt pass idag såg ut som följande:

* Bob Harpers ass burner (höger ben)
* Bob Harpers ass burner (vänster ben)
* Benlyft med 2 kg fotledsvikt (höger ben)
* Benlyft med 2 kg fotledsvikt (vänster ben)
* Utfall bakåt, vartannat ben varannan intervall
* Knäböj med raka armar

Detta blev totalt 24 minuter effektiv träning!


Redo för tabata med världens morgonfrilla!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Nej det är jättesvårt med storlekar på löparskor så är du osäker är det såklart bättre att köpa i affär. Men till nästa gång när du vet storlek så kan du fixa billiga på nätet :) mina nya skor kom idag!! Saucony Progrid Kinvara, roooosa, sitter super!! dock känner jag mig totalt ur form och vet inte hur jag ska orka springa en meter ens... nästa vecka får jag köra igång med att jogga, tänkte börja med lite yoga och ev. nåt tabatapass till helgen. går ju på antibiotika till på måndag... drygt!!!



i natt gick det bra med tuttpillandet, haha, och idag har det inte heller varit några problem. han är för liten för att förstå om man förklarar, men det kanske inte blir så jobbigt längre. tills det är dags att ta bort nappen också, hoho, det kan gå hur som helst! men det är inte så bråttom, det får bli till sommaren.



nej jag har nog ingen dröm för vad jag vill jobba med. men jag hoppas få någon när jag väl börjar jobba och kan känna vad jag är bra på liksom. jag skulle väl vilja vara chef, haha. leda och organisera. men som sagt, jag har inga ambitioner direkt mer än att ha råd att köpa mat. men det står ofta i annonser att man ska vara prestigelös så det kanske kan vara en fördel t.om ;)



5 pass/vecka är ju jättebra, jag hoppas kunna komma igång med så mycket också. nästa vecka. det känns jättekonstigt att inte ha tränat på så länge!



men du, vad smal du har blivit ;) vilken skillnad det syns på överkroppen! dags att fixa muskler på armarna till sommaren :) det är samma för mig, mina armar ser likadana ut men jag vill ha meer muskler! inga biffarmar men åtminstone så man ser lite axlar och biceps, det är snyggt!



snart får ni hem eran kisse, vad kul! här blev det en jättekonstig vecka, vi har ju suttit inne i tre dagar nu.. imorgon har jag seminarie på fm och ska på någon form av "möte" imorgon em hemma hos en annan mamma. snark säger jag men det är bara att le och se glad ut, hihi. jag hade nog hellre tagit en längre promenad men det får bli på fredag. ska du unna dig pizza på fredag också? ;) jag hade tänkt ha en "skräpmåltid" i månaden, funderar på om jag ska slå till på en falafelrulle på fredag :D



nu är det mellanmålsdags här! för mig blir det kesella med jordnötter och honung, gooooott!!! ha det så bra och lycka till med skorna! kramar

2012-01-25 @ 16:27:28
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0