Projekt: FIXA



Ja, ni ser nog att vi hållt på att fixa här hemma idag. Därav ingen uppdatering. Herregud som vi hållt på. Kl 10 började (och slutade vid 18 tiden) vi med att köra till Byggmax och handla fler kabelkanaler. Sen hem och skapa kaos. Kevin har kämpat med att få in alla sladdar i hela vardagsrummet så att ingen är synlig. Det är nästintill klart, grovjobbet är klart, men han får fortsätta imorgon för att få rätt på resten. 

Och värre blev det. Jag började rota i hallen (vilket resulterade i att det blev kaos i sovrummet och köket också av alla grejer). Tömde byrån och gick ner och slängde den. SJÄLV. Tog lite i taget så totalt gick jag nog 7-8 rundor upp och ner. 3 våningar upp bor vi, ska jag tillägga. Så det blev en del, men ut kom skitet i alla fall. Sämsta jäkla byrå är Malm från IKEA. Dom är super sålänge dom står på ett och samma ställe, men en flytt klarar dom inte av. Sedan monterade jag upp den nya. Det blev en vit bestå-hylla med vit dörr. Det ser förjävligt ut. Den är endast 60 cm bred och byrån var 80 cm. Det blev större skillnad än vad jag trodde. Så imorgon åker vi till Ikea och handlar en bestå till, fast en låda istället för hylla. Det blir inte som jag först tänkt mig, utan vi har kommit på en ny lösning för vi ska ha Jacks kisselåda i hallen (den får inte plats på toaletten) och det förstör min tidigare idé. Det låter rörigt men jag ska försöka förklara för er!



Så här såg det ut precis innan jag slängde ner byrån i soprummet. Där det inte står något i hörnan till vänster ska vi ha Jacks kisselåda (enda stället i lägenheten där den får plats (ModKat'en). Väggen är 133 cm lång. Av den anledningen kunde vi inte köpa en hylla från Bestå-serien (60 cm bred) och en fyrkantig "låda" från Bestå (60 cm bred). Då är vi uppe i 120 cm och kisselådan är 40 cm bred. Så det gick inte. Därför köpte vi bara hyllan, men efter att ha monterat upp den såg det alldeles för fjuttigt ut. Kolla själva:



Hade satt in alla hyllor, organiserat och satt upp dörren när jag börjar vicka på hyllan och inser att den fortfarande är vinglig (trodde den skulle bli stabilare med hyllorna inuti) så vi har monterat upp och ner den TRE gånger. Vi har plockat isär den, spänt skruvar extra hårt, satt ihop den igen och alla gånger har den varit vinglig så efter tredje gången blev jag så förbannad att jag inte orkade organisera en gång till så jag slängde bara in alla saker i hyllan för att få golvet fritt. Imorgon får vi ta nya tag.

Hyllan är 128 cm hög och 60 cm bred och tanken jag hade var att ha en fyrkantig Bestå bredvid (egentligen på högra sidan om hyllan, så att hyllan står längst in i vänstra hörnet) som är 64 cm hög. Och ha en fårfäll eller något sånt på den så att man kan sitta där om man vill. Som på bilden här nedan:

 
Men eftersom vi måste ha Jacks kisselåda på denna väggen (i hörnan) så kom kevin på en idé att köpa en bestå låda som är mindre (38 cm hög) och lösa det på följande vis:



Alltså fästa den i väggen så att den är i samma höjd som hyllan för då får hans kisselåda plats där under. Så imorgon ska vi köpa den lilla lådan så får vi hoppas på att det blir snyggare än vad det är nu. Önskar SÅ att vi hade större lägenhet vid sådana här tillfällen... Men man får lösa det på bästa sätt på ynka 50 kvm.

Där fick ni en hel uppsats om vårt hall-problem! Hoppas någon förstår hur jag menar. I huvudet har jag alltid detaljerat exakt hur jag vill ha det, men att få ner det i text eller på bild är jag urkass på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0