Dubbla WOD's

V.10 i challengen

WOW vad skönt det var att träna idag. Två vilodagar på raken var lite för mycket, men det var skönt. Nu är jag på G igen. Speciellt efter att ha tagit efter-bilderna till challengen. Den avslutas imorgon men Kevins kusin ska sova här inatt och jag vill gärna inte stå i underkläder och fota mig imorgonbitti när han är här... Så nu är bilderna tagna och jag är besviken, men mer om det i ett annat inlägg! Till dagens träning.

2 WOD's idag. Det var inga lätta heller inte (som vanligt existerar inte lätt när det gäller Crossfit).

WOD nr 1:

Övningarna:

* 60 squats
* 50 situps
* 40 pushups

Uppdelade i lag på en spurtbana. Hälften gick över på ena sidan och hälften stannade. Vi stod ca 120-150 m ifrån varandra. En person spurtar till andra sidan, gör 60 squats medan vi andra håller jägarvila. Sedan spurtar nästa över och gör 60 squats. Hela laget gör klart alla squats innan man går vidare på nästa övning och gör likadant där. Så det är alltså en person som jobbar i taget - resten vilar i jägarvila.

När hela laget var klara sprang vi till utegymmet för nästa WOD. 

WOD nr 2:

21-15-9 av:

* Pullups
* Burpees
* Skalade HSPU (handstand pushups)
* Dips

Laget började på vars en station och fick inte rotera vidare förrän hela laget gjort alla reps. Alltså: Alla gör sina 21 reps på var station, sedan roterar man. Man gör alltså 21 pullups, 21 burpees, 21 HSPU, 21 dips, innan man går ner på 15 reps. Osv osv.

Inte nog med det, sedan var det 900 m löpning. Men mitt knä gjorde ont så jag stod i jägarvila istället tills mitt lag kom i mål. (nu måste alla förstå mina förklaringar på dagens pass, annars..... Ja då får ni vara ovetandes för enklare kan jag inte förklara).


Dagens stora gäng! Bild snattad av Jakob som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0