Fixa-bilen-eftermiddag

Då var man tillbaka i allvaret igen, första skoldagen på 4 veckor. Nu får jag fokusera mer på skolan och få igång min självdiciplin igen. Har fortfarande inte gjort klar uppgifterna som jag skulle fixat igår så jag gissar på att det blir en sen kväll för mig idag...
Jag cyklade till skolan imorse och det var riktigt skönt faktiskt. Ska nog ta mig i kragen och göra det oftare. Fram och tillbaka blev det lite mer än 1 mil så det var väl helt okej vardagsmotion idag för ingen träning så långt ögat når blir det idag. Jag tar en välförtjänt vilodag och kör igång hårt imorgon med 3 pass!

Jag och Kevin har varit iväg och fixat med bilen hela eftermiddagen. Gick (ca 3 km, bra motion där med!) och hämtade den från servicen och körde direkt till Molways för att köpa nya fälgar. Raka vägen till Däckfynd för att sätta på nya sommardäck med fälgarna och sedan körde vi och tvättade bilen. VÄLBEHÖVLIGT!!! Den har inte tvättats sedan i början på september...


Så här skitig var den!


Nu glänser den och jag behöver inte längre skämmas när jag kör! Kevin är stolt som en tupp över de nya fälgarna, grafit gråa R-fälgar som han suktat efter i ett år nu. Jag håller med om att det blev snyggt men jag tycker att man kan lägga de tusenlapparna på något roligare!

Jag var hungrig som bara den när vi kom hem och hade såklart inte tagit upp något kött från frysen. Jag tog vad vi hade i kylen.


Testade att göra Saras bananpannkaka och slängde på lite hallon blandat med kesella och vaniljpulver. Gott! Men banansmaken får mig att tänka på flygande jakob och då vill jag bara spy. Men jag ska övervinna det och börja äta detta ofta!


Till det åt jag ett stort berg med stekt vitkål, zuccini och morot. En salig blandning av smaker, men jag är inte kräsen!

Nu ska jag lägga i högsta växeln och skriva klart mina arbeten så att en sten kan lyfta från mitt bröst. Kl 21 blir det "Född 2010" på SVT1. Lovisa och hennes familj är med i programmet så det kan man självklart inte missa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0