Frustrerad!

V.9 i challengen



Världens sol och finaste väder, helt underbart! Men löprundan blev inte alls som jag tänkt mig. Första kilometern gick jättebra, höll ett behagligt tempo. Efter 1,5 km kom smärtan, jag började gå direkt då jag vet att jag inte ska trotsa när jag får ont. Stretchade ryggen och sträckte åt alla håll och kanter. Började springa igen. Efter bara några hundra meter gjorde det ont igen. Samma visa igen. Och så höll jag på tills jag kommit 3 km då det inte längre gick. Så fort jag tog ett löpsteg gjorde det ont, smärtan fortsatte till och med när jag gick. Började då med lyktstolpsintervaller istället. Sprang 1 lyktstolpe fram - gick en - sprang en osv. Men efter 4-5 st gick inte det heller. Jag började då gå istället men efter 4-5 km kände jag mig redo att testa igen. Ett par hundra meter sedan var det kört igen. Happ. Bara att ge upp. Jag ville bara skrika och gråta, var så arg, ledsen, besviken! FAN rent ut sagt.


Om jag bara inte fått smärtan hade jag kanske fixat hela rundan på runt 5.30-6.00/km. Hade varit underbart... Men det gick bara utför.


6,5 km blev det i alla fall.

Har tre teorier på varför jag kan ha ont. Sedan jag var hos sjukgymnasten för en vecka sedan så har jag haft ont i ryggen. Hon tryckte ut bindvävnaderna kring området där jag har ont i ryggen och det gjorde rysligt ont men brukar kännas skönt efteråt. Denna gången har det inte gjort det. Kanske är det därför jag får ont? Där är kanske någon retning/inflammation i bindvävnaden?
Det andra är att jag tränat pullups mån, ons och tors denna veckan. Inte lite heller. Kanske är det träningsvärk i ryggen som gör att jag inte kan slappna av utan spänner mig när jag springer och därmed bidrar till smärtan?
Det tredje är att jag hade ont i min högra fot (som jag opererade för 6 år sedan) när jag sprang idag. Kanske kan det spela in?
Jag vet inte, men lite spekulationer har jag. Ska maila min löparcoach idag och berätta om dagens runda, ska även ta det med min sjukgymnast nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0