Händelserik söndag



Shit vilken dag! Började kl 6.45 idag och ställde klockan på 5.45 igårkväll. Men imorse när jag vaknade var klockan 6.18!!!. Jag hade ställt den tidiga klockan på vardagar och inte på helger så som tur var ställde jag en extra igår som ringer varje dag. Kan tillägga att jag skulle cykla dit vilket är 2,5 km. Jag slängde ihop havregrynsgröt fort som bara den och in i micron. Självklart kokade allt över och det var havregrynsgröt i hela micron... Trötta mig. Det blev 2-3 skedar i alla fall och en riskaka med jordnötssmör sedan sprang jag ner till cykeln. Kl 6.50 var jag framme. Puh.

Inte nog med det så får jag vara med om det första fallet idag. En liten tant trillade och slog sig rejält och jag och min handledare såg precis när hon började trilla men hann inte fram. Usch. Det var riktigt obehagligt men hon mådde trots allt bra när jag gick hem vid 13-tiden!

Nu ska jag cykla till Maxi och köpa bingolotter, för det är ju bingo varje söndag sedan 2 månader tillbaka ungefär, vår nya pensionärs-tradition. Orkar inte röra mig en centimeter egentligen och billös som man är så finns det inte så mycket mer att göra än att hoppa på cykeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0