KONY 2012

Jag uppmanar er ALLA att se filmen jag la upp i det förra inlägget. Satt med tårar i ögonen i nästan 29 minuter. Det gjorde ont i mig att se. Flickor tas som sexslavar som små, pojkar dras in i militären och barn blir tvingade att döda sina egna föräldrar och andra liknande totalt FRUKTANSVÄRDA saker... Joseph Kony är mannen bakom detta.

Jag var själv i Uganda för 2 år sedan och hade inte en aning om att detta pågick i landet samtidigt som jag var där. Det gör så ont i mitt hjärta av vetskapen att detta sker år 2012. Det är så fruktansvärt!!!

KOLLA PÅ FILMEN och dela med er på era bloggar, sprid detta! Lägger in den här också så kan ni inte missa den!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tittade på filmen och blev också tagen av den, dock verkar det vara lite si och sådär med snubbarna bakom projektet. Man blir lite skeptisk när man läser vad Hanna Fridén har skrivit om saken..



Kolla här!

http://www.hannafriden.com/politik-samhalle/sluta-sprid-konyfilmen-invisible-children-bakom-filmen-gar-inte-att-lita-pa/



2012-03-08 @ 20:34:44
URL: http://johannaandthecity.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0