Ljusfantast


Lördagkväll och alla ljus är självklart tända! Jag är inte bara kesella missbrukare jag missbrukar värmeljus också, men finns det verkligen något mysigare?

Det blev inget jobb för mig i eftermiddags. Vaknade med en ond rygg och jag antar att jag rullade på alldeles för mycket på skumrullen igårkväll. Jag hade aldrig klarat av att gå i stan i tre timmar så jag bad om en ersättare. Ryggen är inte bättre heller, men jag ska snart gå och lägga mig på rullen igen och massera lite.

Vi sitter barnvakter ikväll, eller ja, Kevins kusin är 10 år så han behöver ju inte direkt vaktas. Just nu sitter Kevin och Eric och spelar TV-spel och det har dem gjort till och från hela kvällen. En gemensam hobby de har tillsammans. 
Till middag blev det tacos, enkelt och alla gillar det! Så nu har jag diskat tre tusen skålar. Jag och Kevin slänger nämligen ner allt i en och samma skål för att slippa disk, men har man gäst här så får man göra på det traditionella sättet - använda en skål till varje grönsak.

Sitter och lyssnar på Melodifestivalen, ja för titta på den är jag inte intresserad av så det får bli svt play med lurar i öronen så jag kan höra låtarna i alla fall. Hejar på Loreen än sålänge. Vet ju inte ens vilka bidrag som är med i finalen men jag antar att det inte är någon som klår hennes låt. Jo förresten nu kom Ranelids mirakel. Hatade den innan men den är fasen rätt skön ändå! Vinner inte Loreen så måste ju denna bara vidare.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag älskar också ljus. här har jag nästan aldrig haft några för det finns ingenstans att ställa dom så det är någorlunda barnsäkert, men nu surfar jag fina ljuslyktor och annat och fantiserar lite om vad jag vill ha sen :p



tack för pepp om lägenhet :) jag måste maila över lite intyg och sånt imorgon och jag tänker dra hela storyn och berätta hur det är och hoppas på lite förståelse. inte mycket mer att göra. det känns jobbigt att behöva böna och be så, jag vet ju att jag är högst seriös och jäkligt smart dessutom så jag kommer att få jobb, men det kan ju inte dom på bostadsbolaget veta ;) lägenheten såg jättebra ut iaf (min syster visade på Skype), gott om plats, fast jag inte skulle så har jag redan drömt mig bort på Ikeas hemsida, haha.



åh ser fram emot din sammanfattning! har du satt upp nya mål också eller kör du lite lösare framöver? jag ska försöka få ihop mina mål nu innan monstren vaknar, om jag hinner. skulle ju egentligen plugga nu... och 20 min yoga kl.7 har jag bestämt.



läste häromdan att det faktiskt finns crossfit i Trollhättan nu men vad dyrt det var!!! 1250 kr för 10 ggr, det var 2 ggr/v tror jag. neeeej det går inte med min budget, det tar emot att betala så mkt för att träna när jag hittills har tränat gratis. men när jag inte har vikter sen kommer jag absolut ta inspiration av crossfit, det är toppenövningar ju, du kommer bli sådär läskigt "tight" i hela kroppen :D



ska fiska fram en "före"-bild, tog ingen i januari men jag kan ju jämföra mot slutet av november när jag var i min dittills bästa form.



äta mer- ja! jag gick ner för mycket i vikt i början, det får man inga muskler av, det är först nu det börjar hända saker så jag tänker fortsätta äta lite mer, det lönar sig. skulle man känna sig dallrig så får man väl "deffa" lite, haha. som vi redan konstaterat, gå ner i vikt är enkelt, bygga muskler är SVÅRT! jag lyckades inte fånga mina armar på bild men jag ser iallafall att det hänt en hel del där, jättekul!



hur känns det med rygg och knä nu? ska du mer till sjukgymnast så du kan få ordning på det? hur känns det inför loppet i maj? usch så trist med skador :( håller verkligen tummarna för att det blir bättre för jag har ju planerat att springa bakom dig på midnattsloppet :p



hu, nu måste jag plugga i 8 min innan det är yogadags. det är onekligen svårt att ta tag i pluggandet ibland men jag har seminarie imorgon och måste vara förberedd. ha en bra dag! blir det mer crossfit nästa vecka? :) kramar!

2012-03-11 @ 06:56:37
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0