Mördarpass med Sara och Eva

Idag tränade jag med Sara och Eva och när det är Sara som sätter ihop passet så är det mördarpass som gäller. Börjar med intervaller som vanligt, men jag vågar inte springa utan skydd med mitt knä så jag gick på maxlutat band istället. Sara och Eva började med 1 minuters intervaller och jag fick inte det mycket lättare jag heller trots att jag bara gick. Varje gång dem hoppade av bandet gick jag ner och gjorde 20 push-ups. 3 rundor orkade jag. Sedan körde vi tabata. De sprang och jag gick på maxlutat band på 7,5 km/h och det var rejält jobbigt kan jag säga. Men det var bara uppvärmning.

Vi körde Fran (21-15-9) med:

* Pull-ups
* Thrusters med kettlebell (8 kg i var hand)

Min tid: 10:56.

Jag körde pull-upsen i mellanbandet till en början men rundan med 15 reps körde jag i det tjockaste och sedan i mellanbandet de sista 9. Jag var riktigt noga med tekniken och räknade bara repsen om jag kom med hakan över stången. Thrustersen börjar kännas lätta till en början nu. Körde alla utan vila, det gick inte första gången jag körde thrusters med Sara för någon månad sedan.

Till sist körde vi en egenkomponerad WOD av Sara. 10 min AMRAP av detta:



Räknade inte rundorna men svetten lackade och pulsen var skyhög. Riktigt jobbig var den. Kör den efter ett träningspass som avslut så ska ni få känna att ni lever.
Det räckte inte med det, sedan blev det plankan som avslut, vet inte hur länge, men det kändes som en evighet.


We love Crossfit-tecknet såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0