Sammanfattning av Lofsans challenge

10 veckor har nu gått och idag avslutar jag Lofsans 10 veckors challenge. Jag vill verkligen tacka fantastiska Lovisa som startade denna challengen i en grupp på Facebook. Där har vi varit en hel drös med tjejer som kämpat för att uppnå våra egensatta mål med hjälp av varandra. Det har varit guld värt att ha tillgång att kunna fråga experten her self (Lovisa) och även bolla tankar, idéer, känslor med de andra tjejerna! Än en gång, TACK allihopa!

Jag satte upp några mål den 2 januari, som jag ville ha uppnått på dessa 10 veckor.

* Få synliga biceps och magmuskler.
* Springa 5 x 1 min på 18 km/h.
* Kunna nå golvet med händerna när jag böjer mig fram.
* Få en Odd Molly tunika att sitta perfekt och inte som ett korvskinn.

Tyvärr har jag inte fixat ett enda av målen.
Jag har inte ens sprungit på 18 km/h. I nuläget skulle jag tro att jag kan fixa 5 x 1 min på 15 km/h. Men mina biceps har blivit större och starkare när jag spänner dem, men är inte synliga ospända. Kevin kan inte längre "trycka isönder" dem när han ska känna. Magmusklerna är en bit bort. Jag kan inte nå golvet med händerna, är inte närmre än förut heller = för lite yoga (!). Odd Molly tunikan ska jag sälja då den ALDRIG kommer sitta bra eftersom jag vill bli biffigare på överkroppen. Köpte en ny i en storlek större istället! 
Jag satte alldeles för höga och framförallt för många mål. Jag tappade fokus och motivationen flera gånger då jag kände att det var "omöjligt". Det tar jag lärdom av! Ibland (alltid) vill jag mer än jag egentligen klarar av.

Jag antar att ni är nyfikna på mått och bilder så här kommer jämförelse från den 2 januari och från igår, den 10 mars.








Där har ni mina resultat. Jag tror ni ser precis lika lite skillnad på bilderna som jag gör. Helt avlappnad är jag på alla bilder, spänner inte en enda muskel. Det var jättesvårt att få till en sidobild så nästa gång ber jag Kevin om hjälp med bilderna så det blir bättre! Måtten har stått still, det är bara benen som växt lite och jag har även gått upp lite i vikt. Antagligen är det muskler. Det hoppas jag på i alla fall.

Jag har uteslutit kolisar efter lunch under dessa veckor. Vissa dagar har jag ätit kolisar på kvällarna, men absolut inte mer än några enstaka gånger. Godis har det blivit ca 2 gånger i veckan. Vissa veckor har det bara blivit 1 gång. Mängder av kesella och annat protein har jag tryckt i mig. Allt för att öka i muskelmassa och inte ligga på minus i kaloriintaget, det har gått upp och ner under challengen. Gick ner på tok för mycket ett tag, men det gick jag upp efter lite kämpande.

Den 22 januari provade jag Crossfit för första gången och har sedan dess varit fast. Efter ungefär hälften av utmaningen har min träning i stort sett endast bestått av Crossfitträning. Yogan som jag planerade att få in minst 2 gånger i veckan har inte blivit riktigt som planerat. Vissa veckor har det blivit 2 pass, andra bara 1 och nu de senaste veckorna har det inte blivit ett enda. Men 5-6 träningspass i veckan har det oftast blivit. Som minst har det blivit 4! Plankan dagligen gick bra till en början men sedan tappade jag helt och nu har jag inte gjort den på säkert 2-3 veckor.

Jag hade hoppats på mer resultat men jag känner mig starkare och uthålligare än någonsin (tack Crossfit!) så jag känner att det hänt något INUTI kroppen i alla fall även om det inte hänt ett smack på utsidan. Så nu ska jag endast försöka fokusera på prestation och sluta fokusera på magmuskler hit och biceps dit. Rumpan vill jag få fast NU men det kommer när det kommer!

Jag är inne i en riktigt härlig balans. Jag känner mig helt till freds med min livsstil och kolisfritt efter lunch känns inte ett dugg jobbigt. Det är bara att fortsätta med träningen och nu ska jag ta i ännu hårdare (om det går)! Detta är min sista utmaning på ett tag. Nu har jag haft 10 veckors utmaningar i 30 veckor som bara löpt på efter varandra. Så nu vill jag bara köra på och ge allt utan att fokusera på några specifika mål. De finns där i bakhuvudet som en sporre, men jag fokuserar på prestation nu ett tag framöver!

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Jag tycker du var jätte fin i kroppen innan med men på efterbilderna ser du "fastare" ut :) Huvudsaken är att man kämpar och att du märker skillnaden "inuti", skit bra jobbat tycker jag.

2012-03-11 @ 15:20:03
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättebra jobbat! Jag tycker att du ser starkare ut och fastare. Det blir ju aldrig så stor skillnad om man redan är i bra form som om du hade massor av kg. att gå ner ex. Det viktigaste måste ju ändå vara att uppnå en balans, som ju du har, vilket ändå måste vara bästa betyg :) Bra jobbat!

2012-03-11 @ 16:21:45
URL: http://blogg.mama.nu/lifeoflini/
Postat av: Marina

FAN VAD GRYM DU ÄR!!!

Nu får du snart chilla innan du blir för smal !:O

Kram!!

2012-03-11 @ 16:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0