Underbart torsdagspass

Wow vilket pass det blev idag! Såååå roligt och så fruktansvärt jobbigt! Vad hade jag gjort om jag inte hittat till Crossfit? Det är det bästa som hänt mig (på delad första plats med Kevin och Jack måste jag ju skriva, annars börjar ni säkert undra om jag har alla hästar i hagen...).

Jakob vet som vanligt hur man sätter ihop roliga och jobbiga pass.

En jäklig uppvärmning: 470 m löpning följt av squats, push-ups, burpees m.m.

WOD nr 1:

75-50-25 av följande:

* Dips (de andra gjrode squats, men mina knän tillät inte det)
* Handrelease push-ups
* Sit-ups

Efter vi avslutat situpsen på varje 75-50-25 sprang vi 470 m. Passet såg alltså ut som följande för er som inte förstår:

- 75 dips
- 75 handrelease push-ups
- 75 sit-ups
- 470 m löpning

Och sedan samma sak med 50 reps och 25 reps. Därefter var det dags för en WOD till.

WOD nr 2:

Vi alla stod i en ring (13 el 14 st) och alla höll jägarvila medan en gick in i mitten och gjorde 10 burpees och så gick vi varvet runt. Repsen räknades bara när alla höll jägarvila. Svinigt avslut men ändå hade jag orkat en liten WOD till... Förstår inte hur eftersom jag höll på att dö efter den första! Men du får ändå köra liiiite hårdare med oss nästa gång, Jakob!

Det blev ingen bild på dagens gäng så jag bjuder på en gammal istället.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det låter helt sjukt jobbigt ju :S vilken jäkla uthållighet du måste få!



jag gillar variation bäst ;) när jag tränar armar/ök föredrar jag absolut triset och superset men ben blir rätt segt att träna så så där brukar jag hitta på annat, igår blev det "300 reps" med swings, knäböj, utfall, step ups och step downs. träningsvärk i rumpan idag, fina grejer :D



kan tänka mig att det tar emot att börja plugga igen, men kul att du trivts så bra på praktiken och att du fått sommarjobb! det är ju super. jag har sökt ett jobb... bara ett ;) får inte ordning på allt på en gång, vet att jag måste söka jobb också men hjärnan ryker redan som det är. eftersom jag inte kan börja jobba förrän i augusti så känns det inte jättebråttom heller, jag får satsa ordentligt på jobbsökandet när vi kommer till Sverige.



i em ska jag försöka mig på lite pullups, tänkte gå till lekplatsen imorse men kom på att det kanske är "säkrare" på em, då ligger nog tonårskillarna hemma och sover ;) ger det ett försök sen efter lunch iaf så får vi se. det går runt trädgårsarbetare där också för det ligger precis intill en park, och dom stog och fnissade sist jag hängde lite, haha. pinsamt. men dom har nog lunch sen så jag kanske kan passa på :)



löpningen ligger på is för tillfället... har inte sprungit på två veckor. men imorgon ska jag ut är planen. och sen i Sverige hoppas jag kunna ta tag i det ordentligt, som det är nu så finns inte tiden riktigt.



nej jag klarar inte riktiga toes to bar, jag blir lite feg faktiskt och vågar inte försöka komma hela vägen upp ;) ska testa sen också om det är tomt på lekplatsen.



hur har det gått med kosten den här veckan efter din galna vecka? jag är inne på sjunde dagen nu med ordentliga vanor och det har gått bra. men imorgon ska vi ut och äta, sista gången på vår favoritrestaurang och då tänker jag äta tills jag spricker :D



nu vaknar Samuel verkar det som... snart dags att fixa lunch också. vad händer i helgen? mer crossfit? ha det så bra! kramar

2012-03-23 @ 12:57:04
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0