Dubbelpass idag IGEN

Min energi denna dagen har inte varit utav denna värld. Herregud! Det blev 2 pass idag också. Först ett ordinarie Crossfitpass och sedan stannade jag kvar och körde nybörjarpasset också. Det känns nu vill jag lova...
Det var Jakob som höll i dagens pass och han förklarade passen så bra så jag snor beskrivningarna rakt av!

Uppvärmning
 
WOD #1:
2 lag (8 i varje) - 5 varv.
(Fight Gone Bad-HBG)
4 stationer, 1 min/station, 4 min jobb/1 min vila.

* Pull-ups
* Squats
* Dips
* Burpees

Varje lagmedlem fortsatte med att räkna repsen, under alla stationer under ett varv.
Därefter, under vilan, var laget tvunget att räkna ut antal reps på det varvet för hela laget, innan nästa varv började, annars skulle inte den siffran räknats!

Lag 1 - 5 varv: 3853 reps

Lag 2 (mitt lag) - 5 varv: 4793 reps

Detta innebar att vi i mitt lag i snitt gjorde 599 reps under dessa 20 min aktivt jobb. Helt sjukt!!!!

Därefter:
Stafett runt gymmet. 1 lagmedlem sprang medan resten av laget gjorde sit-ups.
Man sprang 3 varv, och bytte till nästa genom att göra 10 Burpees.


Kvällens grymma gäng!

Och sedan var det ju ett pass till.

Uppvärmd var jag redan så det räckte och blev över så uppvärmningen hoppade jag faktiskt över.


En del av uppvärmningen = push-up position, hålla 3 cm från marken medan Jakob går ett varv SAKTA runt.
Den mannen vet hur han ska göra det så j*vligt som möjligt för en...


WOD #2: 50-30-20

50 Squats
150 m spurt
50 sit-ups
150 m spurt
50 push-ups
150 m spurt
30 Squats
150 m spurt
30 Sit-Ups
150 m spurt
30 Push-Ups
150 m spurt
20 Squats
150 m spurt
20 Sit-Ups
150 m spurt
20 Push-Ups

Därefter: 
Vi satte oss i jägarvila i en ring medan en person i taget gick in i mitten och gjorde 10 burpees. Burpeesen räknades bara när alla satt i jägarvila.


Kvällens nybörjare och jag och Johan (längst ut till vänster) som körde dubbelt!

TACK Jakob för att du kör skiten ur oss varenda gång! Ibland vill jag bara slå dig men jag tackar dig för vartenda framsteg jag ser i min träning.  

Kommentarer
Postat av: Lotta

haha jag blir helt slut bara av att läsa :p mina träningspass framstår som världens fjantträning i jämförelse, jag skäms nästan! det går lite trögt med träningen nu, jag vill försöka få ihop 5 pass/vecka och 2 vilodagar men det kanske inte blir världens bästa pass, jag tar aldrig ut mig helt och hållet. det funkar inte riktigt nu, jag kan inte pressa mig själv, känner mig så trött i hjärnan att jag inte kan pressa kroppen så hårt heller. tråkigt men jag hoppas det går att få ordning på det längre fram, jag vill komma igång med löpningen ordentligt sen och satsa allt jag kan, så länge får jag väl vara nöjd med att hålla igång överhuvudtaget.



så nej, jag utvecklas väl inte alls med träningen just nu men jag hoppas att jag behåller det jag uppnått hittills iallafall.



spännande med din utmaning i april!! ser fram emot att läsa om detta! jag är som sagt helt ur form mentalt, mår inte dåligt direkt men är stressad till tusen och känner mig allmänt förvirrad, det går inte riktigt att ta in att det knappt är tre veckor kvar här. men hur som, SPÄNNANDE, berätta mer :) jag lär väl köra, ehh, mindre bra kost i april, det får bli som det blir.



jag har inte tränat så mycket pullups, ska försöka hinna till lekplatsen i helgen så jag kan träna lite, det är kul men visst gör det ont i händerna, jag hade orkat träna mer pullups och toes to bar om det inte hade varit för att det gör så ont i händerna! jag har sagt till min syster att leta efter lekplatser med lämpliga redskap i Sverige så jag kan gå dit sen ;) en pullup-bar hemma hade varit häftigt annars :D



den här veckan har hittills bestått av två träningsdagar och två vilodagar :S imorgon måste jag hinna med lite ök-styrka, några block iallafall. på lördag 10 km och söndag vet jag inte riktigt. jag är duktig med plankorna iallafall, 6 min om dagen, alltid nåt!



jag sökte jobb på arbetsförmedlingen, fick göra ett personlighetstest häromdan också (jätteknepigt) och dom som "klarar" testet blir kallade till intervju. fortsätter hålla tummarna lite till men det hade nästan varit för bra för att vara sant så jag tror inte riktigt att det blir något med det ;)



har suttit och kollat på träningskläder halva kvällen, så onödigt men det är sååå kul och man blir faktiskt lite mer peppad på att träna ;)



du är grym, jäklar vad du kämpar, jag blir lite avundsjuk, vill också! men, måste nog acceptera att det är lite mycket annat just nu. tänker ladda mentalt inför måååånga springturer i sommar.

2012-03-29 @ 23:07:25
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Jakob

riktigt imponerad som vanligt :D hoppas knäna blir bättre nu bara!


Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0