Det trodde jag aldrig

Shit vilken värme vi har haft i Helsingborg! Närmare 30 grader och totalt vindstilla (i alla fall hemma hos oss). Blev cykeln ner till biblioteket och där hittade jag diverse trevliga böcker. Hade kunnat gå där i en evighet och leta och ta med mig en hel trave hem. Men det fick räcka med 5 st. Bland annat Paleo-boken. Slängde ihop en sallad med lax när jag kom hem och hoppade ut på balkongen och började läsa. Wow alltså. Så intressant bok. Har bara hunnit 30 sidor ungefär men redan nu kan jag säga att ALLA borde läsa den och ALLA borde äta enligt Paleo (stenålderskost). 



Ligger i sängen redo att fortsätta läsa. Att jag skulle vara så här intresserad av kost och träning trodde jag aldrig för 2-3 år sedan. Det var liksom bara en bi-sak i mitt liv. Träningen då. Kosten har jag aldrig brytt mig något vidare om. Min högsta dröm var att bli inredningsarkitekt. Drömmer dock om det fortfarande, men bara som en extra sysselsättning.

Jag lyxar till det såhär en ledig tisdag.



Så gott. Jag trodde heller aldrig att jag någonsin skulle börja gilla vin. Har alltid tyckt det varit för surt, oavsett vilket vin jag druckit. Men jodå, jag har nog växt till mig (bara kaffe kvar). Det är bland det godaste som finns ju. Pappa var här härom dagen och lämnade av en box med vitt vin till mig så jag var bara tvungen att smaka. Nog för att jag har dille på rödvin just nu, men detta var riktigt gott så jag undrar hur länge den där boxen håller...


Kommentarer
Postat av: Sofia - ett bättre du

Men vilken söt liten kissemiss då :). Längtar efter våra två kattgrabbar som är på "semester" hos mina föräldrar just nu.

2012-05-23 @ 19:57:08
URL: http://ettbattredu.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0