Mrs cykel

Shit vilken underbar dag! Varmaste dagen detta året utan tvekan. Och den har bestått av praktik. Men det fantastiska med hemvården är att man är ute mellan besöken så man hinner få lite sol på sig. Och idag var det en aktivitet och då blev det en runda på Gröningen med vårdtagaren och lite solande innan vi gick tillbaka igen. Kan man ha det bättre?


Tror sommaren är här!!! (nästan i alla fall)

Och finns det något godare än kall lunch när det är 100 grader ute?


Massor av sallad och chorizo till det.

Kevin har haft bilen idag och cykeln har varit mitt enda sätt (förutom benen) att ta mig fram. Och vi var i akut behov av nya kristaller (en typ av kattsand) till Jack. Jag hittade nämligen en kisspöl i badkaret när jag kom hem. Han tycker tydligen att lådan är äcklig trots att vi håller rent där. Men konstigt nog har den faktiskt luktat ovanligt mycket kiss de senaste dagarna även om vi rensat, så kristallerna var nog kassa och absorberade inte som de skulle trots att de inte ska bytas förrän om 1,5-2,5 vecka.  

Men Jacks önskan är min lag så nya kristaller cyklade jag och handlade till honom. Och nu är lådan skurad och står på tork på balkongen så jag hoppas mannen är nöjd nu när han får det helt nystädat och kan låta bli att göra badkaret till toalett.



Självklart kan jag inte gå på Maxi utan att handla till mig själv också. Fy vad det är dyrt med mat. Speciellt om man vill äta hälsosamt och ännu dyrare om man vill äta á la Paleo. Tänkte jag skulle testa att göra några Chokladbollar Sara tipsat om. Bara lönnsirapen och valnötterna gick på 130 spänn... Visserligen håller det ett tag också. Men det svider i plånkan när det väl ska handlas. 

Förstår inte hur folk kan klara sig på 4000 kr på två personer. Det är en OMÖJLIGHET här! Jag handlar för minst 2700 i månaden numera... Ändå handlar jag inte så mycket ekologiskt som jag skulle vilja. Jag väljer alltid ekolgiskt om det bara skiljer några kronor och jag har börjat jämföra innehållsförteckningarna på ekologiska/icke ekologiska och ibland skrämmer det mig och då väljer jag ekologiskt trots att det kostar nästan det dubbla.
På ett studiemedel kan man inte leva som en kung direkt men man får välja vad man vill prioritera.

Ingen träning idag. Men en massa cyklande. 1,2 mil har jag fått ihop idag. Både i backar och med några kilo mat på cykeln. Bättre än inget!

En himla massa babblande blev det. Och nu kom min älskade hem så nu ska jag fixa ihop lite kvällis och slänga mig på soffan och bara softa och njuta av att jag har en ledig dag framför mig imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0