Aktiv julkalender

V.6 i utmaningen

Jag berättade som hastigast i torsdags att jag kör en aktiv julkalender i år.
5 min planka - sidoplanka varvat med andra plankor under fem minuter. Därefter kör jag så många armhävningar på tå jag bara orkar på rad.

1 december - Orkade 20 armhävningar.
2 december - Orkade 22 armhävningar.

Dagens har jag inte kört än. Tar det efter mysigaste programmet just nu "Så mycket bättre". Jag har som mål att klara 30 armhävningar på tå till julafton. Går det i detta tempot når jag kanske målet tidigare? Samtidigt har jag en bestående träningsvärk i armar och axlar som gör det jobbigare och den träningsvärken lär jag nog ha i 3 veckor till. Den hinner ju inte försvinna över natten, tyvärr. Men det är bara att bita ihop. Vem har sagt att det ska vara lätt?  

Rullar ut min yogamatta, på med träningsskorna och sedan kör jag mina 5 min planka och armhävningar varenda kväll. Änsålänge känns det bra att göra det på kvällarna för då hinner det gå 24 timmar emellan armhävningarna = musklerna hinner vila lite mer. Eftersom jag började med julkalendern i torsdagskväll så fick det bli kvällen igår med då musklerna värkte på dagen.
Kanske bryter mönstret en dag. Hade varit skönt att ha det gjort på dagen så man inte kommer på det precis innan man går och lägger sig... Inte så kul att ställa om till träningshjärnan då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0