Aldrig mer bloggar om sorg

Har inte hunnit min dagliga "blogg-runda" tidigare idag så nu har jag suttit ett par timmar och kollat igenom alla bloggar jag läser, men även läst några andra.
98% av bloggarna jag läser är mammabloggar. Vet inte varför jag faller för dessa. Kanske för att jag är barntokig och är superintresserad av barns utveckling? Vet inte vad det är, men jag mår bra av att läsa mammabloggar. En av dessa jag läser är Vimmelmammans blogg och i det senaste inlägget länkade hon till några bloggar hon följer dagligen. Jag klickade mig in på dessa och läste några inlägg från varje blogg, men jag mådde fruktansvärt dåligt av att läsa dessa bloggar. Det alla hade gemensamt var att antingen bloggerskan själv var drabbad av obotlig cancer, eller att deras män var det. Jag tycker sådana bloggar är oerhört intressanta och gripande men jag mår alltid lika dåligt när jag läser dom.

Jag få en obehaglig känsla och tänker "tänk om detta händer mig eller Kevin..." och jag vill inte ha dom tankarna i huvudet! Händer det så händer det, men jag vill inte bli påkommen om det och det blir jag varenda gång jag läser sådana bloggar. Vill bara ha hem Kevin i sådana lägen och pussa och krama honom och aldrig släppa honom, för jag blir så rädd att jag kommer mista honom. Vimmelmamman som själv blev drabbad av tjocktarmscancer 2008 skriver också en del om cancer, men inte alls lika mycket längre. Ett tag när hon skrev mycket om det, undvek jag hennes blogg för jag mådde så dåligt. Så nu har jag bestämt mig för att sluta läsa sådana bloggar (med undantag för Vimmelmammans som jag gillar så mycket när hon inte skriver om cancer) för jag vet ju hur dåligt jag mår varenda gång och det tar ett tag innan jag får bort cancer ur tankarna. Försöker läsa mina andra favoritbloggar som är riktiga feel-good bloggar. Bästa sån blogg är Prinsessansdagbok. En blogg jag följt länge och blir lika glad av hennes alla inlägg!

Någon mer som känner likadant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0