Drömmen om ett barn

är ett av veckans bästa program! Programmet lämnar mig aldrig oberörd. Har nog fällt tårar till varenda avsnitt, både glädjetårar och "sorgetårar".
Efter att sett detta har jag nu insett att det inte längre är en självklarhet att kunna få barn så lätt som jag tänkt. Om jag ens kan bli gravid överhuvudtaget? Tänk om det är så. Den tanken har aldrig slått mig tidigare, jag har tagit barn som en självklarhet. Det är väl klart jag kan få barn.

Men efter dagens avsnitt fick jag en rejäl tankeställare och hoppas på det bästa när vi går i barntankar. Hoppas att jag har fått gåvan att kunna bli gravid och föda barn. För ett liv utan barn finns inte för mig. Men det lär dröja ett antal år innan vi är redo! Först ska jag utbilda mig klart, eller i alla fall ha en bred grund att stå på och ett fast jobb att falla tillbaka på.

Men jag ska erkänna att jag blir riktigt sugen på en bebbe när jag ser alla som lyckats i detta programmet!
Har ni inte sett det, GÖR DET! Här hittar ni kvällens avsnitt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Nej tyvärr kan man ju inte ta det för givet! jag fick två missfall innan det lyckades med Samuel, då mådde jag riktigt dåligt ett tag, visst hade jag redan ett barn men kunde inte tänka mig att inte kunna ge honom ett riktigt syskon (jag har inga riktiga syskon själv, "bara" två halvsyskon). men, det hör ju ändå till undantagen att man inte kan få barn, för de flesta går det bra.

hot yoga låter häftigt, men jag är ju inte så förtjust i för mycket värme, haha. jag hade nog egen hot yoga här i vardagsrummet i somras ;) men vad avis jag blir på ditt gym, det låter sååå kul att testa massa pass! och grattis förresten till utbildningen, vad skönt att ha det klart! hur lång är utbildningen?

idag har jag bakat och ätit upp nästan halva kakan, haha. gott var det. men rätt onödigt ;) försökte göra ett styrkepass tidigt imorse, men det blev inte bra, det märks att musklerna inte har "vaknat" riktigt, jag orkar betydligt mer om jag tränar styrka på kvällen. så ingen mer tidig morgon-styrka för min del. ska försöka komma upp och göra yoga imorrn bitti, känner i ryggen att det behövs nu. men då borde jag sätta igång och skriva lite nu så jag kan lägga mig om en timme...

3 mil låter helt galet, om du frågar mig ;) en mil räcker för mig, jag börjar fundera lite på nu när jag ska våga springa lite längre? på lördag morgon får det bli 5 km iaf.

nä, nu måste jag försöka skriva lite, har mycket kvar och på söndag måste det vara klart... hur känns det nu när det snart har gått två veckor, ser du skillnad? jag får väl sluta titta, med så mycket kaka i magen syns då inga muskler, hihi.

2011-11-03 @ 22:04:23
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0