Jul i vårt hus

Jag är fortfarande inte frisk... Mådde riktigt kasst när jag vaknade imorse men det har blivit bättre under dagen och nu mår jag hyfsat bra! Jag fortsätter i mitt lugna tempo och lägger träningen åt sidan några dagar till. Har bokat in mig på hot yoga på torsdag, håller tummarna att jag är frisk tills dess! Men jag hoppas inte på för mycket.

Idag har jag ägnat dagen åt att tvätta och hänga upp julstjärnor och sätta upp en ljusstake. Köpte en ljusstake igår som vi nu har i vardagsrummet. Vi har tidigare år haft röda julstjärnor, men i vardagsrummet behöver vi mer ljus så jag slopade den röda stjärnan här inne och har bytat ut den mot en vit ljusstake. Gillar inte dom klassiska ljusstakarna, dessa här:

Gillar inte att dom är så "snirkliga", blev därför så glad när jag hittade en mer stilren ljusstake i samma stil.



Som ni ser så har den mer "kantigt" utseende och är inte så snirklig som den andra.

I sovrummet och köket kör vi på det gamla vanliga - dom riktigt julröda stjärnorna! Dom är SÅ fina i verkligheten, gör sig inte alls rättvis på bild. Mysigare ljus får man leta efter!

Till helgen drar jag nog igång lite julbak. Jag ska försöka att inte äta, men vill baka lite varje helg så jag slipper stå med allt när det närmar sig jul! Har ni tips på gott julgodis? Jag har redan planerat att göra rocky roads, tryffel, chokladkolor och mozartkulor. Men tar gärna emot mer tips! Kan aldrig bli för mycket julgodis! 

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Här ska det då inte bakas. Jag vet att jag bra äter av det hahaha. Wilda ska få baka hos mormor nästa helg.

2011-11-22 @ 21:19:05
URL: http://saratilling.se
Postat av: i min lilla lilla värld

http://sv-se.facebook.com/groups/crossfithelsingborg/

2011-11-22 @ 23:16:55
URL: http://saratilling.se
Postat av: HurtMaja

jag älskar vanlig hederlig knäck ;)

2011-11-23 @ 10:39:02
URL: http://hurtmaja.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jag säger som Sara, haha, här bakas inget för då hamnar det i min mage. Det är ingen annan här som är så förtjust i julgodis så jag hade ju fått äta upp allt själv ;) Lika bra att det inte blir något, man lär ju äta på andra ställen ändå. min pappas fru brukar göra en massa julgodis men jag kommer inte ihåg nu... hon hade med några jättegoda kolor när de var här förra året men jag kommer inte alls ihåg vad de hette.



det känns jättekonstigt att det bara är en månad kvar till jul, jag får väl gräva fram lite julgrejer till helgen. har inte så mycket men en adventsljusstake har jag iallafall, ska köpa nya ljus till den sen.



jag tycker det är jobbigt med skype ibland också men jag har ju barnen, dom får stå för bilden :) jag försöker sätta kameran på mig men jag gillar det inte, så illa är det, så oftast få de stå ut med att se hur killarna flänger runt här ;) men man vänjer sig, sen är det ju onekligen bra att ta tag i sina rädslor också. jag har haft många redovisningar och försvarat uppsatser över nätet och det har alltid gått jättebra.



tråkigt med förkylningen! jag körde fem km imorse, nöjd med tiden! nu står ett uk-pass på schemat också (det är ju killerweek) hoppas jag orkar med det ikväll. har hyfsad träningsvärk i ben och rumpa redan! men lite till kanske går. på fredag ska jag testa kb, det är inte så jättesvårt att få till det, men det blir lite obekvämt med greppet, men det går absolut! jag körde det lite i somras men sen har det inte blivit, jag tycker nog inte det är så kul ;)



vi köper vatten på flaska, men det går att dricka ur kranen, fast det smakar sådär. Guille dricker kranvatten i skolan och han är rätt normal ;) så det är drickbart, men de allra flesta köper vatten. det är ett jäkla kånkande med vatten, så nu när vi ska storhandla i em och få det hemkört så ska jag lassa på med massa vatten när jag slipper bära själv ;)



jag är på dag 2 av 7 utan sött, det känns rätt tungt ;) haha, men nu får jag snällt stå ut, nästa vecka tänker jag VILA och äta lite hur jag vill. det ska bli skönt, för omväxlings skull. hoppas du mår bättre snart så du kan köra igång med träningen!

kramar

2011-11-23 @ 15:06:03
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: carolina - med Lo:s syskon i magen.

Mysigt, jag ska sätta upp alla våra julsaker i helgen =)

Jag har recept på julgodis hos mig, kika in på kategorin "deliscious treats" =)

älskar att baka julgodis, är dock inte överförtjust i så mycket, men jag älskar pysslet =)

och det är roligare med hembakat än alladin-ask iaf ;-)

2011-11-23 @ 17:08:42
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0