Mitt första Crossfitpass

V.3 i challengen


Härligt väder från insidan. Mindre roligt att träna i. Men vad är det man säger: Det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder!

Har nu duschat och tryckt ner en halv burk kesella och en halv banan efter att ha kört mitt första Crossfit pass! Det tog emot imorse när det snöade och var slaskigt när jag vaknade kl 8. Men skam den som ger sig. Dessutom har jag dragit in Björn i det hela, så jag kunde ju inte bara backa ur ;-) Kevin är för lat för att hänga med mig på sånt här, men Björn (Ugandavännen) har jag lyckats få igång rejält så han hänger glatt på!

Crossfit var verkligen min typ av träning. Kort och intensivt. Totalt blev det 60 min med uppvärmning, genomgång av knäböjs-teknik, själva passet och nedvärvning. Dagens pass såg ut som följande (man jobbade 2 och 2 och avståndet är ungefärligt beräknat):

* Bära kamrat 20 m
* Burpee long jump 10 m
* Skottkärra 10 m
* Burpee long jump 10 m

Så många varv som möjligt under 20 min! Burpee long jump är en först en burpee och sedan ett stort grodhopp. SKITJOBBIGT var det och det är vid sådana här tillfällen jag inser att jag behöver bättre kondition. Jogga en längre sträcka har jag inga problem med, men hålla hög intensitet mer än 5 min måste jag träna på! Mer snabba intervaller ska jag trycka in. Ska köra en tabataintervall på löpbandet inför varje styrkepass. Ska inte köra mer då jag bara går ner i vikt nu. Får stoppa konditionsträningen lite.

PS. Härligaste Sara var självklart med idag (det är hon som fått mig att få upp ögonen för Crossfit)! Hon, Lovisa och Olga är anledningen till att jag håller motivationen uppe! Så kul att ses i verkligheten efter att ha "pratat" mycket över internet. Gå in hos henne och hämta inspiration, DUKTIGARE och mer målmedveten människa finns nog inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0