Gnäll

Denna veckan har jag varken ork, lust eller tid att hinna med saker jag egentligen vill!

Jag var på arbetsförmedlingen igår och uppgav vilka företag jag kan tänka mig att ha en jobbcoach ifrån samt deltog i ett informationsmöte. Efter det åkte jag direkt till Friskis för att träna BOSU med Emelie. Sedan snabbt hem - äta lunch, sedan gå ner till Gröningen en snabbis med Emelie igen.
Under kvällen tvättade jag och K och jag städade även lägenheten.

Idag har jag varit i skolan, sista lektionen innan provet... Vi gjorde ett testprov och det gick inge vidare. Fick precis Godkänt eller lite under. Så det resulterade i att jag la mig på Viskängen och solade samtidigt som jag råpluggade i ca 1 timme. Träffade även Emelie och Anna, som låg där ett litet tag.
Nu sitter jag och väntar på att K ska komma hem från jobb för vi ska hem till mamma och äta mat med mamma och min syster. Ikväll blir det ännu mer engelskaplugg.

Jag har inte världens mest uppbokade liv, men tillräckligt för att jag behöver all ledig tid jag har. Och denna veckan har jag en lucka på fredag, då jag inte har något planerat, medvetet. För min egen skull så vill jag bara vara och göra det jag känner för då. K ska på firmafest så jag har lägenheten för mig själv så det ska jag utnyttja.
Däremot ska jag sola på dagen om det är fint väder, och Emelie min älskade solvän gör säkert detsamma så det blir väl att vi ses på samma ställe, som vanligt.

Jag känner en enorm press för tillfället med engelskan samt jobbsökandet, så jag är helt slut i huvudet fastän jag inte gör något direkt ansträngande om dagarna. Därför vill jag bara vara, inte behöva åka runder hit och dit utan bara ta dagen som den kommer och göra det som jag känner för.

Nästa vecka är det full rulle innan Turkiet, så jag tar vara på varje minut jag inte har något att göra just nu!

Så mina kära vänner, jag vet att jag kanske sårat en del och det är inte min mening. Det är hemskt att säga det, men jag prioriterar bort er lite just nu pga mitt eget välmående och för att jag känner en inre stress konstant och bara vill göra det jag precis känner för, för stunden.
Det har inget med att jag inte tycker om er, men just nu är det bara för mycket och jag är inte rolig att umgås med om jag inte själv är på humör för det.
Jag hoppas jag får all förståelse för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0