Centimetrar

Jag tog dessa måtten den 29 oktober och kommer att ta nya på fredag, alltså tre veckor senare. Så jag kör på att måtta mig var tredje vecka istället för varannan.

Mage tjockast (höfterna): 95.5 cm
Mage smalast: 79 cm
Naveln: 86 cm
Byst: 100 cm
Höger lår: 59 cm
Vänster lår: 60 cm
Höger arm: 30 cm
Vänster arm: 30 cm

Jag mäter mig på morgonen innan jag ätit eller druckit något. Jag kan rekomendera er att ta mått innan ni börjar träna och även väga er. Men bli inte för fixerad vid vikten då man ökar i vikt när man tränar eftersom man bygger muskler och muskler väger mer än fett, som många säkert redan vet. Det är inte förrän nu jag har börjat gå ner i vikt. När jag var ute och powerwalkade nästan varje dag för två månader sedan så gick jag ner lite i vikt, men jag gick upp mer än vad jag gick ner pga att jag fick rejäla benmuskler. Nu tränar jag mycket styrkepass så jag går inte ner så mycket som jag skulle gjort om jag skulle tränat kondition majoriteten av veckan. Jag vill både bli fastare och gå ner i vikt och just nu satsar jag på hälften styrkepass och hälften konditionspassen.

Min träningsvecka brukar bestå av ett eller två cirkelfyspass, ett skivstångpass och ett eller två jympapass. Så jag tränar kondition och styrka ganska jämt. 2 styrke och 2 konditionspass i veckan. Dock består jympan av mycket styrka också så det är inte endast kondition. Ska försöka klämma in powerwalk de dagar jag inte tränar på Friskis för att få ännu mer kondition.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du tycker du är skitduktig paui :)

Bra jobb idag på cirkelfysen!!

2010-11-16 @ 23:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0