Sammanfattning v.6

Ja, denna veckan blev ju inte heller som jag hade tänkt mig...

Mån: Vilodag
Tis: Vilodag
Ons: Vilodag
Tors: Bodybalance
Fre: Vilodag
Lör: Vilodag
Sön: Hot yoga

TRÄNING:
Det blev två träningspass i alla fall. Bättre än inga! Halsen har inte varit helt ok, därför har jag inte vågat träna som vanligt. Men efter dom två passen känns det inte sämre, så jag tror jag kan börja träna igen. Bodybalance är en blandning av tai chi, yoga och pilates där man tränar mycket balans. Det var ett roligt pass men yoga känns mer som min grej.

KOSTEN:
Maten denna veckan har väl varit helt okej. Jag fortsätter med att minska rejält eller helst tar bort kolhydraterna efter lunch. Just denna veckan har jag haft en liten svacka då jag har noll inspiration till vad jag kan äta. Jag är så trött på lax (som nästan är den enda fisk jag tycker är god) nu att jag nästan mår illa av tanken på den. Jag kör alltid samma, salt och citronpeppar på laxen och nu har jag fått nog. Jag vet inte hur jag ska krydda den om inte på det sättet så därför vill jag inte äta lax på ett tag. Jag behöver nya tips på maträtter utan kolhydrater!!!
Nu i helgen har det blivit en del onyttigt. Jag har inte ätit mycket, men lite varje dag... Och det ångrar jag nu såklart. Samtidigt som jag vet att denna månaden är fruktansvärt svår för mig att hålla igen på då jag ÄLSKAR julgodis och allt som hör därtill. Men sålänge jag sköter alla veckodagar så är jag nöjd! Nästa helg blir det dock till att hålla igen på allt onyttigt. Det får bli clementiner som godis.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Pestolax: lägg laxfilé i liten form, blanda grädde/créme fraiche tillsammans med pesto. In i ugnen tills laxen är klar!



Grekisk lax: lägg laxfilé i liten form, smula sönder fetaost och blanda med lite hackad soltorkad tomat. Salta och peppra lite grann. In i ugnen tills laxen är klaar!



Skaldjurslax: lägg laxfilé i liten form, hacka kräftstjärtar/räkor och blanda med grädde/créme fraiche + skaldjursfond. Ev. lite dill också. In i ugnen :)



Snabba laxen: lägg laxfilé i... Ja nu kan du ju den biten haha. Köp hem valfri smaksatt créme fraiche, finns t.ex. en jättegod med saffran. Häll över lagom mängd créme fraiche och swisch in i ugnen!



Glacerad lax: blanda lite honung, olivolja, salt, peppar och timjan/rosmarin. Bred över laxen.



Mangolax: Bred över mango chutney. Slurp!

2011-12-05 @ 13:42:08
URL: http://popidou.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ahaaa läste nu att du behövde tips på ANDRA rätter UTAN kolisar :D Jaja, nu kan du spara laxrecepten tills du blir sugen i alla fall!

2011-12-05 @ 13:43:03
URL: http://popidou.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Kycklingspett med sallad. Trä kyckling, paprika o svamp på spett och stek (marinera gärna kycklingen i soja och vitlök först)



Kycklinggryta. Stek kyckling med valfria grönsaker och släng på lite grädde (låg fetthalt). Det till sallad funkar hur bra som helst. Här kan du använda valfritt kött



Biffar med brunsås och sallad



Kalopps.



Jag käkar precis som vanligt, men tar bort pasta och ris bara. Sallad funkar hur bra som helst enligt mig =)

2011-12-05 @ 14:15:58
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0