Hot yoga och styrka ök

V.3 i utmaningen

Var som sagt på yoga idag. En ny tränare jag aldrig tränat för förut. Tor hette mannen.

Det var inte lika fysisk yoga som jag brukar gå på, Tor hade mer fokus på andning och avslappning. Många balansövningar också. Jättebra komplement till den annars fysiska power yogan jag brukar gå på. Efter yogan körde jag styrka ök. Det blev inte lika många övningar som jag planerat då mina händer/handleder strejkade totalt. Hade SÅ ont och kunde inte hålla i varken vikter eller stå på händerna när jag gjorde armhävningar. Men lite blev det.

Började med två superset.

Hög rodd
Kickback med hantel - video med övningarna ser du hos Lovisa, HÄR.

Hantelrodd
Hantellyft åt sidan - video med övningarna ser du hos Lovisa igen, HÄR.

Sen körde jag bicepscurl med hantlar. För er som inte vet vad det är, finns video hos Lovisa än en gång, HÄR.
Efter det blev det rodd med stång och några bicepscurl med stången.

3 min plankan och 10 armhävningar, sedan orkade jag inte NÅGOT mer! Körde 10 reps x 3 set på superseten.

Kommentarer
Postat av: Lotta

tack för tipsen! :) jag gjorde också styrka ök idag, dock lite långsamt för Samuel var inte riktigt på humör. men jag är ganska nöjd ändå, fast det var lite ostrukturerat. bicepscurls blev det en del, nu går det riktigt bra med 7 kg så jag får nog höja till 8 nästa gång. kickbacks gjorde jag också men fick nog inte till tekniken riktigt, får öva mer nästa gång. rodd borde jag verkligen göra oftare, ska ta med det nästa gång!



mitt tips är att variera med tabata! nu vet jag ju inte om det verkligen är så effektivt, men det brände rejält i axlar, biceps och triceps när jag körde tabata, med 5 kg. jag skulle egentligen ut och springa hade jag tänkt men körde tabata med ben och rygg istället. upphopp, marklyft, sumo squats, ryggresning och vanliga knäböj. seg som kola dock... tröttheten förstör allt! hoppas på att vara piggare imorgon.



ja jag har nog evigt uppehållstillstånd, ungefär. om man är eu-medborgare måste man ha bott 10 år i ett annat eu-land för att få byta medborgarskap, men det är jag inte intresserad av. samuel är född här, men han är bara svensk ändå eftersom ingen av oss är spanska medborgare.



ja, haha, exotic är intryckta och rättså fula :) min Nisse var en sån också men en "misslyckad" med för mycket näsa så han såg ut som en vanlig katt ungefär, därför gick han inte att sälja.



jag vill också ha fram ryggfettet till brösten för dom har mina söner ätit upp!! det är mitt allra största komplex och lär nog aldrig vara men jaja, vad gör man. tur att det går att påverka resten av kroppen själv iallafall!



vården är helt ok här, läkarna är kompetenta men många är väldigt konservativa, särskilt sjuksköterskor som jobbat i hundra år. förlossningsvården ligger 20 år efter övriga Europa i rutiner och annat... det finns både för och nackdelar här, fördelen är väl att man alltid får tid fort utan att ens behöva säga varför man vill ha tid, bara att boka själv på nätet. dock så är det väldigt glada i att skriva ut mediciner åt höger och vänster, även till barn och det är jag inte så förtjust i så jag är väl ganska nöjd ändå med att Guille slapp någon meningslös medicin som ändå inte gjort så mycket. fy så jobbigt med din fot, tur att de upptäckte det till slut!



idag har jag syndat lite med maten... inte så bra. men inte så farligt kanske så jag glömmer det och ser framåt :p



vad var det för sida med Bobs videor du hittade? jag tror jag har alla men det är säkert nåt jag har missat ;) han har ju ganska mycket på sin hemsida, nu var det längesen jag tittade men en del bra finns det!



nä, nu måste jag stänga av så jag kommer i säng nån gång... säkert inte inom en timme ändå... imorgon blir det långpromenad! kramar

2011-11-09 @ 22:34:46
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0