3 WOD's

Idag var jag äntligen på G igen efter att ha känt mig död i två dagar. Det var ingen lugn träning, (är det någonsin det?) det var hela 3 st WOD'ar.

Som vanligt förklarar Jakob sina egna pass bäst så jag snor en stor del av beskrivningen!

WOD#1

Alla stod på en rad (23 st), och gjorde Burpees, medan en i taget gjorde 10 Slam-Dunks (video) med en 10 kg boll. Det gick som sagt laget runt. Jag hann med exakt 100 burpees under denna tiden. De sista 30 var det spy-varning på men jag hade bestämt mig för att klara minst 100 st och jag är riktigt envis så jag gav mig inte och det gick ju!

WOD#2

AMRAP (as many rounds as possible) 20 min

* 40 Squats
Springa 150-200 m
* 30 Sit-ups
Springa 150-200 m
* 20 Push-Ups
Springa 150-200 m
* 10 Dips (resten gjorde box-jumps)
Springa 150-200 m

Jag fick ihop NÄSTAN 4 rundor. Hade 4 dips kvar på mitt fjärde varv.

WOD#3

Guys vs. Girls - AMRAP 7 min

Alla i varje lag skulle kastade medicinbollen så långt som möjligt.

Tjejerna: ca 65 m
Killarna: ca 81 m

Sedan kom Jakob på något sätt fram till siffrorna 16, respektive 32. Och det blev de repsen lagen skulle göra på varje övning, och räkna ihop som ett lag.

AMRAP 7 min:Killarna:

32 reps på varje
Tjejerna: 16 reps på varje


* Burpees
* Clapping Push-Ups (video)
* Push-Ups
* Fingertip Push-Ups (video)

Resultatet blev:

Tjejerna: 1092 reps

Killarna: 1142 reps


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0