Jag vann!

Energin börjar sakta men säkert komma! Trots en natt med alldeles för lite sömn (7 timmar) var jag ändå på G idag på gymmet. Jag och Jakob körde en halvt brutal WOD efter att jag kört benen en omgång i maskinerna.

5 varv på tid av:

* 20 Push-press (20 kg första varvet, 15 kg resten)
* 20 Kettlebellswings (12 kg)
* 20 Dips
* 20 Sit-ups

Min tid: 20:35.

För första gången i historien var jag ett varv före Jakob och var i mål när han hade ett varv kvar. Det kändes riktigt bra även om han kör betydligt tyngre än vad jag gör. Han brukar alltid vara först oavsett vad.



Där låg han och bölade över sina onda axlar och ville avsluta efter 4 varv. Efter mitt tjat gjorde han ett femte varv. Han ska få höra samma tjat som jag hör vartenda pass och nu äntligen fick han känna på hur det känns när man bara vill kasta en skivstång i huvudet på den som står och pressar en! Hah där fick du!

Nu laddar jag om för ännu en (förhoppningsvis) brutal WOD. 17.30 gäller det igen! Jag taggar till tusen. Men innan dess ska jag till tandläkaren...

Och tack Sara för att du rättade mina dips. Det svider i mina triceps fortfarande!

Kommentarer
Postat av: Lotta

åhhh du är så duktig både med träning och kost medan jag sjunker djupare ner i fläskträsket :D det känns inte alls bra men jag förmår inte att träna nu... jag vill verkligen men jag är så TRÖTT och har jättesvårt att fokusera över huvud taget, det är så overkligt att vi flyttar härifrån om sex dagar. barnen är uppe till 23 ca, sen går jag upp 6 för att hinna skriva uppsats en stund innan alla vaknar igen så jag är halvt väck alltså. hur som, kosten ska det bli ordning på i samma stund som vi kommer till Sverige. första veckan tänker jag smaka på allt som jag verkligen har saknat men med MÅTTA. jag behöver inte gå ner i vikt utan träna bort lite fläsk istället. träningen får jag ta tag i mer när vi har flyttat in. ska dra med min syster också, hon är rätt överviktig och behöver verkligen röra på sig.



du blev ju jättefin i håret! tänk om hade haft sånt hår, jag har fyra små fjun på huvudet ungefär :( gräsligt hår.



usch vad jobbigt att bli hungrig så fort. finns det inga alternativ till frukost, är det bara bananpannkaka liksom? jag är rätt fast i min havregrynsgröt, det hade känts konstigt att byta ut den ;) men allt är en vana såklart. har funderat lite över detta nu, jag får ju inventera i ett hälsosamt skafferi nu när jag flyttar, det ska bli lite spännande. var köper du grejer som linfrön, bulgur, fiberhusk, naturella nötter etc.?



är knäna bättre nu eller hur går det? och hur är det med ryggen?



som sagt, du är grym, jag är imponerad och känner mig mest som en sliten gammal tant :D men, snart så, den 7 maj kör jag igång och ska komma i form på riktigt. hade det inte varit för den jäkla uppsatsen så hade livet varit betydligt enklare men det är bara att hitta på lite olika träningspass och köra. kort och intensivt får det bli. hoppas inte grannarna under klagar sen bara :D



kramar!

2012-04-12 @ 12:48:38
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0