Mina första pull-ups med knäna i gummiband!

Var på HLR-utbildning i skolan hela förmiddagen. Känns riktigt bra nu i efterhand då jag inte alls hade speciellt bra koll på hjärt-lungräddning förut. Därefter körde jag direkt till gymmet utan att känna någon träningspepp överhuvudtaget. Men är det inte vilodag så är det bara att bita ihop och inte tänka, bara göra.

5 km på cykel som uppvärmning. Tänkte cykla milen men jag hade glömt mitt knäskydd hemma och jag vågade inte chansa, ifall det blir värre. Sedan gjorde jag något jag inte gjort på flera år...
 
Tränade i maskiner....

Och fy vad jag hatar det! Inte alls min grej. Känner mig otroligt fjantig där jag sitter. Men nu är det så jag måste träna mina ben i ett par veckor så det är bara att bita ihop. Tre maskiner körde jag skiten ur benen i och sedan en övning med pilatesboll. Därefter = mjölksyra deluxe! Sen äntligen hängde jag mig i pull-up baren och övade och övade och övade.

Var tvungen att testa något jag aldrig gjort förut. Sätta knäna i gummibandet istället för fötterna.


DET GICK!!! Några stycken till och med! Och näääästan en med bara ett knä i och ett ben hängandes fritt.

Men jag kunde inte gå hem efter detta och jag var inte alls sugen på någon lång WOD så jag körde kombinationen jag, Sara och Eva gjorde för några veckor sedan:



10 min AMRAP. (Jag skippade hoppet) Jag tappade räkningen efter 12 rundor, men runt 20 st hann jag med. Sedan såg jag ut så här:


Riktigt lökig och toksvettig!

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Älskar lökigt

Postat av: Sofia - ett bättre du

Vad kul med pull-upsen! Bra jobbat :)

2012-04-12 @ 09:14:50
URL: http://ettbattredu.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0