Burpeeknän och underbara paleo

Jag har fått frågan ett flertal gånger från nära och kära vad Paleo egentligen är för något. Jakob skrev ett grymt bra inlägg om det idag. HÄR kan ni läsa det!

Idag är det den 22 april. Fina Ella fyller år, grattis igen! Och det är även exakt 3 månader sedan jag var på mitt första Crossfitpass. 3 månader av ständig utveckling och på 3 månader har jag också hittat det som kommer följa mig hela mitt liv. Crossfit är det enda rätta. Jag har hittat hem. Tack Sara för att du drog med mig in i denna värld!
!!

Hem har har dessa blåmärken också hittat. Burpees sätter sina spår...

Idag fick jag äntligen umgås med min kära. Han har varit med vänner hela helgen och jag har hängt här hemma med Jack, lite tomt men samtidigt skönt att få sakna.
Nu ikväll har vi varit hemma hos hans föräldrar och ätit. Första gången jag fått mat anpassad efter mig sedan jag började med paleo (tack!). Visserligen var allt inte stekt i kokosolja, men det kan jag inte heller begära. Det var kycklingfilé med klyftpotatis och bea sås som serverades. Jag tog några enstaka potatisar, 1,5 kycklingfilé och sedan hade min kära svärmor stekt upp en hel grönsakswok till bara mig som jag tryckte i mig. Hela köret. Det var nog 500 g. Minst. Mätt blev jag minst sagt. Hoppas denna middagen ger mig energi på morgondagens pass!

Innan vi körde hem tvingade jag Kevin att köra inom Coop. Helt fel håll, men vad göra när det är extrapris på bananer? 6:90 kg för KRAV-bananer. Sjukt eller sjukt? 3 kg per kund och självklart fick 3 kg följa med hem. Banan och ägg måste finnas hemma. Det är nummer 1.


Märks det vad jag är beroende av eller?

Jag ska villigt erkänna att jag 10 gånger hellre äter en bananpannkaka än en ostbulle med marmelad och ost. Och då ska jag tillägga att den där ostbullen till frukost har varit det bästa jag vetat i många många år. Men denna bananpannkaka är ett slag för sig. Jag är i himmeln varenda tugga. Mina frukostar är därför heliga. Fastän jag försover mig (hände i fredags) tummar jag ALDRIG på min frukost. Jag får hellre komma ytterligare en kvart sent. Jag måste ha min frukost, annars är hela min dag förstörd!

Får jag inte min sömn är också hela min dag förstörd så det är nog bäst att säga godnatt här!


Kommentarer
Postat av: Ella

Sötis vad gullig du är som kommer ihåg mig! :)) och om exakt fyra månader (läs igår) är det din tur!

2012-04-23 @ 22:27:14
URL: http://litendelavella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0