Dubbla benchmark-WOD's

Och där kom resultaten!

Dagens första WOD var en benchmark vi gjorde den 2 februari.
30 sek vila mellan varje station för att hinna skriva ner resultat.

4 varv av:

1 min Pull-ups
1 min Dips
1 min Squats
1 min Handrelease push-ups
1 min Sit-ups
1 min Burpees

Resultat efter 4 varv:

Gamla resultat (2 februari):
Pull-Ups: 27
Dips: 61
Squats: -
Handrelease Push-Ups: 50
Sit-Ups: 80
Burpees: 57

Nya Resultat (24 april):
Pull-Ups: 111
Dips: 139
Squats: -
Handrelease Push-Ups: 157
Sit-Ups: 115
Burpees: 59

TOTAL SKILLNAD: 306 reps.

Squats får jag ju inte göra med mina knän så jag gjorde plankan med benlyft istället för att inte vila. Men en sjuklig förbättring på mina pull-ups. Jag körde negativa eftersom det var det jag gjorde första passet. Den första minuten pull-ups den 2 januari gjorde jag 4 (!) pull-ups. Den första minuten idag gjorde jag 31 st. Lite skillnad.
Och jag har ENDAST tränat Crossfit under dessa månader. Ingenting annat.

Lite vila och sedan på dagens andra WOD som också var en benchmark. Var dock inte med när den gjordes med gänget, men gjorde den hemma den 10 februari.

AMRAP (as many rounds as possible) 20 min:

15 Burpees
15 Handrelease push-ups
15 Sit-ups
15 Squats

Gammalt resultat: 6 rundor + 15 burpees.

Nytt resultat: 5 rundor + 15 burpees + 14 handrelease push-ups.

Jag ska inte försvara mig, men jag gick in med kass inställning och tänkte hoppa av efter de 15 första burpeesarna. Men det kan man omöjligt göra när man tränar med dessa människor. Så jag fick snällt bita ihop. Förbannad som bara den och noll kämparglöd. Och jag kunde inte göra squats här heller så jag gjorde hängande benlyft istället. Men jag tog mig igenom den i alla fall och efteråt kändes det lika bra som alltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0