Gräsänka över natten

Nu har min älskling åkt till Lund med en kompis. Det ska tydligen vara världens fest i stadsparken där idag med över 30 000 pers.. Hela förra helgen och denna helgen har jag "låtit" honom vara med vänner. Hans bästa vän kom hem från säsongjobb för någon vecka sedan så jag förstår att han vill umgås med honom. Men det innebär ju att vi knappt träffas någonting och det börjar kännas nu. Saknaden kommer krypandes och nu ska jag vara utan honom tills imorgonbitti... Men jag försöker njuta av egentid och att jag får sakna. Jag har ju min hårige man här hemma som förgyller mina dagar med sina små hyss.

Igår var bästa Elinor här och umgicks och kollade BB-veckofinalen med oss. Denna vän är en av mina bästa. Efter att ha jobbat en jul tillsammans på Åhléns kändes det som att jag känt henne i hela mitt liv. Och det bästa av allt är att hon är en av få som verkligen förstår sig på mig. Vi är så lika att det är läskigt ibland. Sådana vänner håller jag hårt i!

Kevin och Elinor åt Daimglass och jag tog min mangosorbé, jordgubbar och lite mörk choklad. Alltid sorbé i liten skål och tesked att äta med så känns det som mer än vad det egentligen är. Lura ögat är vad som gäller!



Nu ska jag ta tag i pluggandet. Prov på onsdag på cirkulationsorganen + sjukdomar så nu är det dags att sätta igång. Funderar på om jag inte ska ta med mig böckerna ut och sätta mig i solen och samla fräknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0