WOD's, sjukgymnast och lunch

Imorse var det dags för träning igen! Jippi! Vilodagar är nog bland det jobbigaste jag vet. Jag tappar nästan motivationen under den dagen så tack och lov att det inte blev en till. Hämtade Jakob lite innan kl 9 och sedan raka vägen till gymmet.

Jag började med pull-ups och Jakob körde lite muscle-ups och försökte sig på HSPU i ringar. Han är grym den killen. Att så mycket styrka kan rymmas i den kroppen är helt sanslöst! 


Muscle-up in action

Jag struntar numera i Jakobs tjat om att jag INTE ska skaffa gymhandskar. Jag har kämpat emot smärtan ett bra tag nu, men idag fick jag nog! Fick linda lite papper runt stången för att inte få så ont. Hjälpte dock inte så mycket så ett par gymhandskar är det första jag ska köpa den 25e!



Sara kom efter ett tag också. Hon körde sitt race och jag och Jakob körde igång med dagens WOD's.

WOD #1

21-15-9 av:

* Push-press (15 kg. Nästa gång tar jag 20 kg)
* Push-ups (på tå)
* Kettlebellswings (16 kg)
* Sit-ups

Min tid: 10:14 (har jag för mig)


Ganska död. Men inte helt slut så en WOD till orkade jag med!

WOD #2

3 varv av:

* 30 Dips
* 15 Toes-to-bar

Min tid: 7:13.

Toes-to-bar är bland det värsta jag vet. Endast på grund av att det gör så gräsligt ont i händerna. Det är den enda smärtan jag känner i den övningen så därför tänker jag nu ge upp och bli med handskar. Hoppas det hjälper bara!

Efter träningen körde jag direkt till sjukgymnasten för undersökning av mina knän.




Det slutade så här. Tejpning två gånger i veckan ett tag framöver.

Irritation i bindvävnaden runt hela knäna. Detta kan ta flera veckor innan det ger med sig. Så nu har jag förbud på knäböj och utfallssteg. Får inte göra något där knäna hamnar i 90-graders vinkel. Backträning är också förbjudet. Men springa får jag tack och lov (1 månad kvar till Springtime).

Åt världens tråkigaste och kanske äckligaste lunch idag när jag kom hem. Hatar tonfisk som inte är blandad med kesella och klarar inte av kokta ägg. Men jag gör just nu ALLT för att få i mig tillräckligt med protein och framförallt bra och mättande mat. Synliga muskler till sommaren kommer inte av sig själva och inte enbart av träning heller...


Ett stort äpple, en burk tonfisk, två kokta ägg, några mandlar.

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Naw.. Stackars dig. Jag ska minsann komma med lite recept till dig. Det ska vara GOTT att äta

Postat av: katarina

wod #1 lockar och jag kan dessutom göra den hemma. Perfekt! Den får avrunda nästa springpass!

2012-04-06 @ 22:30:25
URL: http://sapfos.wordpress.com
Postat av: Ella

Trist med knäna.. Men skönt att du fått veta vad det är :) bara att bita ihop nu! Vem går du hos på ik? :) kram

2012-04-07 @ 02:40:43
URL: http://litendelavella.bligspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0