Godmorgon måndag



Godmorgon!

Förkylning pågår... Det blir inget Military fitnesspass idag. Så jäkla sur jag är. Som jag sett fram emot detta! Sista provpasset i Helsingborg... Men jag vill bli frisk och att träna halvsjuk ute i flera minusgrader är bara korkat!

Fredag och lördag gick bra matmässigt för min del, men igår fallerade ALLT. Frukostarna blir alltid bra då jag äter samma frukost 7 dagar i veckan, med endast små ändringar. Var hemma hos svärföräldrarna på lunch och då blev det hemmagjorda köttbullar, sås, potatis, ärtor, inlagd gurka och lingon. Jag åt TVÅ portioner och var proppmätt efteråt. Någon timme senare bjöds det på fläta och vintettaglass. Jag sa nej. Men ångrade mig efter några minuter och åt ändå.... På kvällen var vi hemma hos Kevins bror och hans sambo och åt mat och spelade bingolotto (vår söndagsrutin). Där bjöds det på pastagratäng och jag ville inte vara oförskämd så jag tog lite = kolhydrater på kvällen (big nono för mig). Sallad åt jag en hel drös av för att dryga ut. Sen bjöds det på muffins. Jag sa nej. Men ångrade mig återigen efter några minuter och tog en halv... Och sedan popcorn när vi kom hem. Men det är tillåtet. Men kanske inte efter en sådan här SKITDAG matmässigt?

Jaja, ny vecka - nya tag! Kan bli jäkligt svårt att få till bra mat denna veckan. Vi har ett upplägg med våra matpengar. Den 25e varje månad tar vi 2000:- som ska räcka till den 10e, den 10e tar vi 2000:- till som ska räcka till den 25e. Och så rullar det på. Idag är det den 6 februari och vi får inte ta nya 2000:- förrän på fredag och vi har endast ca 100:- kvar att leva på denna veckan!!! Tur att vi laddat upp frysen med kyckling och köttfärs, men man måste ju ha något att äta till? Har fyra burkar kesella kvar som jag tänker snåla med. Så denna veckan är det ren överlevnad som gäller. Ska bli intressant att se hur det går!

Nu ska det pluggas! Har en hemuppgift att göra idag, självstudier på måndagar och onsdagar ju. När jag är klar med uppgiften tänkte jag köra ner till stan och lämna tillbaka löparskorna jag köpte förra veckan. Dom känns inte helt hundra, behöver nog en mindre storlek, dom glappar lite i hälen och jag vågar inte chansa på att behålla dom. 1400 spänn är för mycket för att "gambla" med ;-) Ska även inom Telenor och ändra lite i mitt abonnemang. Trodde inte man kunde göra något under bindningstiden, men tydigen går det. Så jag ska sänka mitt belopp jag får ringa för då jag aldrig kommer upp i det!

Några av frågorna. Idag handlar uppgiften om mat och dryck för äldre.... Ointressant eftersom jag inte vill jobba med äldre överhuvudtaget. Men bara att bita ihop! Tur att fråga 1 och 2 är lite roliga i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0