Gubben på axeln...

Många gånger kan jag faktiskt skämmas över vad jag har för drömmar om att jobba med. Jag vill jobba med träning och med kostrådgivning. Att bli personlig tränare är en dröm. Men ibland sitter det en gubbe på min axel och säger att jag inte är tillräckligt bra för det. Att jag inte duger.

Jag kan känna att jag äter alldeles för "osunt" för att andra i framtiden ska vilja ta emot mina råd om kost. Jag kan få oerhört dåligt samvete över att jag spårar ur och äter godis till middag en lördag, för om jag vill jobba som bland annat kostrådvigare ska jag gärna jag föregå med gott exempel.

Samma sak gäller träningen. Jag känner mig dålig för att jag inte alltid tar ut mig till 110%. Då tvivlar jag på mig själv och tänker "om jag inte kan ge allt själv, hur ska jag då någon annan vilja ha mig som PT?". Och ofta är jag rädd för att andra ska tycka att jag är för "dålig" för att kunna jobba som PT i framtiden. Att jag inte tränar tillräckligt mycket, tillräckligt hårt osv.

Jag skäms ibland för att berätta vad jag har för mål - just av den anledningen att jag är rädd att höra att jag inte är lämpad för det.

Jag vet exakt vad jag vill, jag vill bara utvecklas ännu mer i min egen träning, få mer kunskap, läsa utbildningar och då är jag också några år äldre och har mer erfarenhet. Då hoppas jag att jag slutat tvivla på mig själv och slutat bry mig om vad andra kan tycka och gör precis det JAG vill.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ingen är perfekt! bara för att man arbetar med kost och träning så måste man själv inte vara prickfri på den punkten- men väl sitta på kunskap och kunna motivera och inspirera andra- och även kunna förklara varför det ibland blir "fel" som godis till middag. hjärnan är en lurig muskel! min mamma var ledare i aerobics/step up/bodypump i 15 år och har alltid varit ganska så överviktig men hennes pass var alltid populära eftersom många kände sig trygga i en ledare som inte var "perfekt". sträva inte efter perfektion, sträva efter att strändigt ha något att förbättra, och tillåt dig själv att trampa snett, det är oftast först då man blir medveten och kan reflektera över vad som hänt och hur man kan gå vidare! kramar

2012-02-24 @ 12:52:07
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Rosahjärtan

För mig sitter INTE hur bra PT man är i hur strikt kost man håller eller hur mycket man tränar själv. Den bästa PT n på mitt gym är 40+ med degmage och skotskrutiga shorts,- men hon är helt ENORM på att instruera, lära ut och visa övningarna. Hon VET vad hon pratar om och hon kan konsten att lära ut sin kunskap!



DU ÄR BRA!!! Tänk på vad du åstadkommit det senaste året istället & hämta kraft och självförtroende från det!

2012-02-24 @ 13:12:12
URL: http://rosahjartans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0