Crossfit i plusgrader och sol!

V.8 i challengen

Dagens Crossfitpass var det ja. Jakob var WODfather och för första gången blev det inga burpees! Eller jo, just det. I uppvärmningen var dem med så burpeesen kommer man inte undan! Tur jag börjar älska dem lite smått, ja jag är sjuk.

Uppvärmning, 470 m löpning med höga knän, sidohopp osv.

Pass: 21 min av (ingen vila, konstant arbete):
* 1 min BodyBlasters (video)
* 1 min Utfallssteg
* 1 min HSPU (fast vi skalade dem, fötterna på bänk med rumpan upp i luften) (video)
* 1 min Squats
* 1 min Push-ups

Och såklart räckte inte det. Det var dags för en team-WOD också. 2 lag med 5 i varje.

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 av dips.

1 person jobbade i taget (alla gjorde 10 och sedan 9 osv). Resten av laget stod i jägarvila. Vårt lag förlorade så det blev 20 situps som straff. Sedan utmanade Simon mig så det blev 20 armhävningar på tå också efteråt. 

Behöver jag ens säga att jag är totalt utmattad? Pulsmässigt hade jag orkat springa idag också men mina muskler är helt slutkörda. Fasade för att ta av mig kläderna, därför satt jag med alla träningskläder på så här 1½ efter passet och hoppades på att musklerna skulle återfå kraft... Men. Det hände ju såklart inte. 


Hela gänget, vi blev en del trots en sen kväll för vissa igår. Jag längst ut till höger.

Kommentarer
Postat av: Rosahjärtan

Helt otroligt vilka träningspass ni kör! Blir lite sugen på att kolla om det finns något liknande häromkring...

Hoppas innerligt att någon någongång kommer uppfinna ett piller som gör att man automatiskt blir nydudchad & ordninggjord efter träning och som fixar tandborstning, sminkborttagbing & trappen upp till sängen när man somnat till på soffan...

2012-02-26 @ 22:48:22
URL: http://rosahjartans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0